Alla inlägg den 8 november 2023

Av Helena Häll - 8 november 2023 22:35

Vi har en medlem i vår familj som med jämna mellanrum inte vill starta på morgonen. Och talar jag inte om våra barn utan om en av våra bilar, för vi har två! Vi har en bil som enligt mig är himmelriket på jorden (kommer vilja köra den livet ut!) och en bil som inte alltid är vår bästa vän (det är den Martin kör! Haha!) men vår lilla Ford fiesta som jag har ägt i 10,5 år snart, fiestan som var min räddande ängel efter lilla grodan (min förra bil) voltade och kraschade! Den lilla bilen som en gång var den ända familj jag hade innan jag träffade Martin och vi fick barn, han har fått ett nytt innandöme (ja, bilen alltså, inte Martin!). Ett sista hopp om att han ska börja starta på morgonen igen och sluta krångla så förbannat. Vår lilla Ford fiesta har idag fått sig ett nytt bilbatteri! När Martin googlade lite stod det att ett bilbatteri håller i ca 6-8 år.. vi har inte bytt sen jag köpte bilen (det är 10,5 år som sagt!) och innan dess vet jag inte alls när det var. Men idag så, idag är det nya bilbatteriet på plats i bilen och vi om önskar oss en minst 10 år till. Annars bryter jag nog ihop igen för den slutar att starta!

#ford #lillabilen #bilbatteri

Lilla grodan efter sin krasch!

Här är vi med min favorit av båda våra bilar, då vi köpte den.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards