Direktlänk till inlägg 29 oktober 2023

Världens längsta dag!

Av Helena Häll - 29 oktober 2023 19:08

Alltså denna dagen känns som den aldrig skulle ta slut! Det här med att ställa om klockan, vems påhitt är det egentligen? Hela Hjärnkontoret blir ju helt sabbat på alla människor! Barnen vaknade halv sju, (hade det vart igår hade ju klockan vart halv åtta!) men sen har det varit en riktigt långsam dag! Klockan har känns som den va sex på kvällen när den bara va tre och samma sak på morgon. Jag trodde de va lunchtid redan halv tio i förmiddags!
Men lite har vi fått gjort, vi har varit på sortergården och slängt vår gamla gröna hund, eller ja alltså vår gamla dammsugare. Men påväg till bilen så lekte vi att de va en hund som vi drog bakom oss. Vi har även storhandlat. Och medan barnen och Martin var ute innan så städade jag, med hjälp av mamsen vårt hem. (Mobilen ville autokorrigera mamsen till Malmsten. Kul om jag hade städat lägenheten ihop med Yngve Malmsten). Sedan gjorde vi spagettisoppa till middag och Max åt mer än vad han gjort på en vecka! Hahaha! Men vi sa också att de va spagetti o köttfärssås med parmesenost på. Till det serverades vitlöksbröd och det var super gott! Nu har barnen somnat på typ 2min och jag ska börja på ett nytt pussel tänkte ja. Around the world in 80days heter det! Önska mig lycka till!

#söndag #ställaomklockan #förvirrad #handla #sortergården #städa #yngvemalmsten #spagettisoppa #recept #pussel #1000bitar

Ute och går med sin gröna hund!

Spagettisoppa med ett lager parmesanost, lite creme fraiche och ett vitlöksbröd!

Här är receptet! Jag brukar inte följa det så exakt iom att de är till 6 personer så tar lite på måfå sådär. Men gott blir det!

Två grabbar framför en film för att fördriva den mörka kvällen innan läggdags!

Nytt pussel!

 
 
Ingen bild

Mamma

29 oktober 2023 22:11

Ha ha Yngve Malmsten 😁😁😁!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards