Alla inlägg den 17 oktober 2023

Av Helena Häll - 17 oktober 2023 22:13

Jag har tänkt så länge att jag ska göra en vegetarisk paj. Jag åt en så god paj för över en månad sen och så har jag sen dess gått och tänkt på det. Och jag hade bestämt mig för att de skulle vara purjolök och soltorkade tomater i. (Eller solbrända tomater som någon sa här hemma idag!) men hittade ett recept på nätet från ICAs buffé tidning på en vegansk paj. Jag tittade på det och freebasade (alltså hittade på!) lite eget. Så började med en färdig pajdeg jag hade i kylskåpet, förgräddade den 15min på 200grader. Stekte sedan champinjoner och purjolök med massa smör och kryddade med salt, peppar och oregano. La mjöl på det och blandade med grädde tills de blev som en stuvning. Blandade i lite salladsost (typ som fetaost), soltorkade tomater, riven ost och kokade ihop allt. La stuvningen i pajskalet och dekorerade med cocktailtomater. Sen in i ugnen på 225grader i 25 minuter och tadaaa! En mycket god vegetarisk paj! Och Martin som inte äter vegetarisk mat, han åt tre portioner! Det är ett gott betyg!

#vegetariskt #vegetariskpaj #paj #recept #hittapå #godmat

På väg in i ugnen!

Gräddad och klar! Mums!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards