Alla inlägg den 27 oktober 2023

Av Helena Häll - 27 oktober 2023 21:04

Idag hade jag sett fram emot sovmorgon! Jag har ändå lyckats somna om varje dag denna veckan när Martin gått till jobbet, ja förutom igår då men det var ju för jag skulle gå upp själv. Men idag började jag sent. När tror ni barnen vaknar? Jo 06.04 Och vad händer? Jo Martin går upp är och börja hjälpa Max med sina morgontoalett. Jag kollar på klockan och får full panik, jag tror ju att Martin är 4min försenad till jobbet (och då har han 25min resväg också!) jag börjar stimma och flyger upp och Martin tittar på mig och utbrister; det är fredag, då börjar jag 7. Jaha, det var den morgon det. När Martin åkte 25min senare så satt jag och barnen i soffan och kollade på TV länge innan vi åt frukost och sen fick de lyssna på bok på min padda innan vi gick till föris. Efter jobbet (där jag va ända till 16.40 idag) så åkte jag hem och började med maten. Ugnsrostade rotfrukter och marinerad fläskfilé blev det fredagkvällen till ära. Max åt tre små potatisbitar och ett äpple! Hahaha. Vi andra åt iallfall och nu sen barnen somnat har jag inte kommit till skott med något alls, eller jo jag städade min del av skrivbordet, sen har jag mest suttit och glott och funderat över årets julklappar till barnen. Jag har redan köpt lite. Jag har också redan köpt saker som jag gömt så bra att jag inte hittar dem igen. Ibland är det fan inte lätt att vara jag.

#fredag #uteblivensovmorgon #kaos #jobba #matlagning #julklappar #förvirrad

Min morgon i ett nötskal!

Barnen lyssnar på bok med sina mössor på.

På väg till föris hand i hand. Nawww

Ungsrostade grönsaker, marinerad fläskfilé, sås och sallad!

Städat min del av skrivbordet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards