Direktlänk till inlägg 8 maj 2018

Eurovisionsong contest - semi 1

Av Helena Häll - 8 maj 2018 22:50

Jo men nörden i mig är i gång igen! En gång om året så är det en vecka eurovision som gäller! Här kommer mina tankar om den första semifinalen!

Azerbadjan - bra inledning.. men ja, det var ju typ bara det! Hade velat ha mer power!

Island - känns lite som en kyrkokör, men en fin liten isländsk kör!

Albanien - originellt efternamn har han iaf.. men tyckte de va lätt tråkigt trots att han sjöng bra..

Belgien - första gången idag jag vaknade! Det här gillade ja, originellt och mycket bra! Trots att det ser ut som hon har en regnkapps-klänning på sig.. haha! Minuspoäng får hon också för kunde haft en bättre frisyr!

Tjeckien - ursäkta va den här segertippade? Hmm.. jo refrängen är bra om man blundar kanske.. jo om jag blundar är det bra! :)

Litauen - jag fick gåshud! Den berörde himla mycket fast det inte va det bästa jag hört.. men bra!

Israel - jag är stum, vet inte riktigt vad jag ska säga.. färgstarkt Israel! Ju mer jag lyssnar fastnar ju skiten! Hahaha!

Vitryssland - eh, nej tack! Vill hellre ha tillbaka Israel igen även om hon gjorde mig stum!

Estland - fantastisk röst, men målgruppen kan eventuellt bli lite smal med en operaröst.. men bra jobbat Estland

Bulgarien - va kär i Bulgarien redan förra året! Kärleken sitter i! Jag gillar det skarpt! Klar finalist!

F.Y.R Makedonien - okej, men inte mer..

Kroatien - jag vet inte.. hon är bra men faller inte riktigt för det ändå.. finns för många andra originella låtar.

Österrike - bra låt! Påminner mig om typ om John Lundvik hade sjungit en poplåt istället för en ballad.

Grekland - ett av få landen som kommer undan med att sjunga på sitt hemspråk och få det att låta så grekiskt och jag gillar det!

Finland - Hejja Finland!!! De bästa de skickat sen Lordi!! Woop Woop!

Armenien - blir lite platt efter Finlands fartfyllda låt.. sjunger han kanel föresten? Eller kamel kanske.. åh nej typiskt, nu hör jag bara kamel..

Schweiz - helt okej.. sätter sig lite fast på hjärnan.. lite amerikansk country över det.

Irland - kommer han kunna rädda Irlands heder? Eh, nä! När jag snabbt tittade när dansade kom in trodde jag de var Markus och martinus.. Hahahaha! Jag fick inte ihop vad de gjorde i Irlands bidrag (det var inte dom!) men pluspoäng för dansarna!

Cypern - en blandning av en modern dana international och beyonce! För första gången ikväll säger jag det! Den här kan vinna! Bang! Topp fem kommer den definitivt! Asbra!!! Wooooohooo!!


Överlag efter dessa låtar tycker jag de flesta sjunger bättre än vad det brukats göras i eurovision. Även de flesta tondöva länderna kan sjunga i år. Hahaha!
En annan sak som jag reflekterar över är att de har tagit bort de filmerna de brukar spela bakom artisterna under framträdandena.. då är det såhär, hade Sveriges bidrag behövt använda sig av filmen.. NEJ, Benjamin har sitt solarium han dansar runt i. Vet ni vilken nation de har som har bestämt att dessa bakgrundsfilmer ska bort.. de är svenskar! Hahaha! I bakgrunden gör vi uppenbarligen allt för att vinna! Och inte nog med det, första semifinalen är tuff sägs det och andra semin lättare.. var startar Sverige?! I den andra givetvis! Och vet ni vem som bestämmer startordningen?! Jo, Christer Björkman! Har Sverige ett bra startnummer i sin semi?! Ja såklart!! Hahaha, alltså for fuck sake! Är det bara jag som börjar tycka de ser lite genomskinligt ut?!

Men spänningen är olidlig! Vilka går till finalen på lördag?!

#esc2018 #lissabon #portugal #eurovisionsongcontest #semi1 #spänning #nörd #escveckan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards