Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

Långpromenad och första esc-semin!

Av Helena Häll - 9 maj 2017 23:29

Idag på förmiddagen var jag ute och gick en långpromenad. Jsg skulle först egentligen bara gå till brevlådan (det är typ två kvarter) men sen var det så fint väder så jag fortsatte upp mot skogen ovanför gräshagen, och ja sen började det snöa.. i massor! Men va fan man kan ju bli deprimerad för mindre den 9 maj.. våren verkar aldrig komma. Ifs gör det inte fullt så mycket när jag är hemma med en nyopererad arm, då är morfin och HBO mina bästa vänner! Men åter till promenaden! Jag var ute i över två timmar och strosade runt innan jag kom hem och åt lunch på eftermiddagen somnade jag igen, fan jag kan verkligen inte hålla mig vaken då, någongång mellan 15-16, det slår aldrig fel, somnat varje dag den tiden sen operationen, men å andra sidan ikväll var det ju dags för första semifinalen i Eurovision song contest som iår går av stapeln i Ukraina! Här först får ni lite bilder från promenaden idag, sen kommer mitt referat från semin där jag recenserar esc efter mitt eget tycke!

#långpromenad #vår #snö #skogen #jönköping #vitsippor #opererad #esc #esc2017 #escsemi1

Mina tankar från första semin!!

Först ut, nån lokal popstjärna såg ut som en blandning av dileva, en manliga Pocahontas och som han hittat sina kläder på Erikshjälpen!

Hmmm varför startar man med en popnummer när det är i musik man tävlar? Det är ungefär som svenska mello där mellanakten titt och tätt som är bättre än resten..

Aja, först ut är.. fuck Sverige! Världens sämsta starnummer, men går han inte vidare bryter jag ihop!

Sverige: det gick bra! Snyggt nummer, jag glömde andas i tre minuter

Georgien: fint nummer här med, väldigt rött... helt okej ballad men lite lika dan i tre minuter.. kan va för ja fick hicka med mitt i låten..

Australien: han borde klippa sig, men sjunga kan han! Det här var riktigt bra! Jag gillade detta väldigt mycket (åh nej inte enbart för jag har en förkärlek till lammkött, för han borde fortfarande klippa sig!) och vilken gigantisk mun han har..

Albanien: en ballad till.. den var väl sådär.. lite samma sak som Georgien, dvs samma sak genom hela.. lite jobbig röst med!

Belgien: speciell låt men jag gillar den verkligen, men hon ser lite ledsen och rädd ut, men väldigt bra röst. Men är betydligt bättre om hon inte va så nervös!

Montenegro: OMG! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. jag började gråta av skratt! Går inte tycka illa om detta glitterpaket!

Finland: ballad igen.. en bra ballad dock! Bra jobbat Finland!

Azerbadjan: väldigt speciell och konstig, men på något sätt bra. Tror man alltid fastnar för Azerbadjan på något sätt för det alltid är svenskar inblandade i deras bidrag.

Portugal: alla säger att detta ska va bättre än det de har skickat på länge.. men vet i fan alltså.. jag är inte imponerad direkt.. jag tyckte inte det va så speciellt!

Grekland: det här tyckte jag va betydligt bättre än den förra, lite fart och fläkt! Dessutom två herrar som badar i enbart byxorna i lite vatten!! Hejjja, bada nakna på Sergels torg!!

Polen: ballad igen! Nemen! Konstigt! Men denna va en av de bättre faktiskt! Me like!

Moldavien: jag älskar dessa!! De va med 2010 med deras saxokille och tillbaka är dom! Dock inte lika bra låt som sist! But i still Love them!!

Island: topp 5 på denna donnan! Jag älskar låten! Hejjja Island! Lite tråkigt nummer men låten är så bra!

Tjeckien: lite halvdan men hon sjöng väldigt bra! Hon har på sig något plastigt som gör att jag inte kan konsertera mig på annat, och blundar jag var den riktigt bra faktiskt!

Cypern: lite lik Sverige i framträdandet, hoppas båda går vidare, gillade denna skarpt! Wiie!
Graaaaaaaavty!!!

Armenien: mysig lite etnolåt men gillade den! Men har nog glömt den om fem minuter..

Slovenien: ballad igen, Gud att jag inte somnat än, lite disneyinspirerad, helt okej men äsch, Nää!

Lettland: gräsligt dåligt! Är dom tondöva i Lettland?

Vilket jävla avslut på denna kvällen! Går inte Sverige vidare i detta startfält vet jag inte vad jag gör! Men jävligt svårtippat är det iallafall! Brukar ju ha 7-8 rätt men nu vet i fasen.. har svårt att bestämma mig! Har några precis utanför listan.. hmm.. Aja, bara Sverige går vidare så kommer jag sova gott! (Gör jag förhoppningsvis ändå på min morfin!)

Uppdatering 23.12 och är helt uppe i varv, Sverige tog sig vidare! Tacka gudarna för det! Och jag satte 8 rätt av 10! Så det va fan inte så illa ändå! Nu blir det till att försöka lugna ner sig och gå in i dvala för natten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards