Alla inlägg den 5 augusti 2023

Av Helena Häll - 5 augusti 2023 14:35

Mycket hinner vi med när vi har två duracellkaniner att rasta! Igår sken solen här i stan (kors i taket!) enligt väderappen skulle de vara lite moln på förmiddagen och molnfri himmel och sol på eftermiddagen. Nu blev det tvärtom, så med facit i hand kanske vi skulle vänt på vår dag! Men nu hängde vi i lekparken på förmiddagen, med tusen andra barnfamiljer! Sedan var vi på stranden på eftermiddagen, och där var vi helt ensamma!! Så skönt! Varmt var synd att säga att det var i Vättern, men det var ändå okej! Barnenlekte länge med vattnet och sanden och vi byggde slott tillsammans i sanden med små dörrar, fönster och trädgårdar till. Sen gick vi hem och åt spagetti och köttfärssås. När barnen somnat började jag och Martin på ett nytt pussel! Ett med större bitar och inte så pilligt motiv som tropiska fiskar! Det blev ett traditionellt ravenburger med disneymotiv! Så kul att pussla det, tur att vi inte blev färdiga så vi får fortsätta idag. Annars är det ju redan 5 augusti och jag har helt glömt att tala om vilka böcker jag betade av och läste i juli månad. Det blev fyra böcker totalt och jag har efter 7 månader detta året läst/lyssnat på 40 böcker, mitt mål för hela året var 50! Så bara 10 kvar! Det ska vi lätt fixa! Julis böcker var iallafall:

Kamilla Oresvärd - Skamsnaran (Vargön - del 4)
Maria Adolfsson - Stormvarning (Doggerland - del 2)
Max Seeck - Djävulspakten (Jessica Niemi - del 3)
Johanna Mo - Nattsångaren (Ölandsbrotten - del 1)

#semester #vättern #lekplatsen #bada #sol #läsa #böcker #bokmål #50böckerpåettår

Lekparkshäng!

Träna på utegymmet!

Ensamma på stranden!

Full aktivitet med sand och vatten!

Våra slott med dörrar, fönster och trädgårdar.

Nya Disney pusslet på G!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards