Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Roadtrip - den otroliga vandringen i Stockholm

Av Helena Häll - 17 juli 2018 22:47

Så då är det bara Stockholms vistelsen kvar av vår roadtrip att berätta om! Vi framkom till Stockholm på söndags eftermiddagen lagom för att installera oss i vår hyrlägenhet i Martina och hannes förening. En källarlägenhet i huset bredvid som de hyr ut till besökare! Kanon att bo där eftersom det var lite svalare, hehe! Har sovit kanongott i två nätter, vi skojade om att vi kunde flytta in där för gott! Men i vilket fall i söndags hängde vi mest och kollade på finalen i fotbolls-VM, åt tacos och va och kvällsbadade, så härligt vad det! Vi åkte till något dom hette sjöstugan vid Brunnsviken i Solna, vattnet var ljummet och det var helt ljuvligt! Efter åkte vi hem och såg filmen deadpool innan läggdags!

I måndags bestämde vi oss för att göra något annorlunda i Stockholm, vi tänkte vi skulle gå till en sandstrand och bada! Så på med joggingskorna och till att börja promenera.. typ en timme skulle promenaden ta.. i strålande solsken, och klass 2 varning för värmebölja! Hahaha! Ja men full normalt! Men fram kom vi till badstranden, en liiiiten sandstrand som hette brunnsvikens strandbad (samma typ sjö vi kvällsbadade i dagen innan men på ett annan ställe!) där låg vi och stekte i några timmar tills Martina hämtade oss med bilen så vi slapp gå hem! Sedan käkade vi lite och softade på hemmaplan tills vi på kvällen gick och köpte glass och i den kompakta värmen så gjorde vi en favorit i repris, vi åkte och kvällsbadade igen! Sedan blev det lite kvällsmat innan vi deckare i säng!
Och så var det idag också, nu är vi ju nästan ikapp oss i realtid.. men den storyn får ni minsann imon, nu ska jag sjunga allsång i bilen resten av resan hem!

#roadtrip #stockholm #solna #brunnsviken #strandbad #promenad #värmebölja #bada #semester

Här kvällsbadade vi

Här är vår promenad vi gick i stekande hetta!

Det här kom vi fram till efter vår promenad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards