Alla inlägg den 20 juli 2018

Av Helena Häll - 20 juli 2018 15:52

Igår åkte jag och Martin ut till landet som hans mormor och morfar äger, en gigantiskt hus med uthus, stort garage och ännu större tomt! Samtidigt som vi har semester så hjälps vi åt att fixa till deras garage dörrar så slipning, oljning och målning av mig, Martin, hans mamma, hans morbror och kusin. Det blir så fint så! Nu är två av fyra garagedörrar färdiga och de sista ska målas imorgon! Annars har vi mest slappat, druckit och ätit gott. Och igår kom vi in på släktforskning och det har jag ju hållt på med en del! Så igårkväll med fortsättning följer ska vi försöka lösa vad deras efternamn egentligen kommer ifrån! Martins farfar hade visst massa papper någonstans, hoppas de kan ge några svar för några frågetecken är det allt! Idag har jag och Martin även varit ute och cyklat rundan som de kallar den här ute, ut med härrån mot den gamla byskolan och över bron och tillbaka på andra sidan, några kilometer blev det nog! Sen åt vi lite lunch sen sov jag middag en timme eftersom vi kom i sen ganska sent inatt (vi va så uppslukade av denna släktforskning!) nu ligger jag och solar på en filt med målarfärg över halva underarmen Hahaha! Och Martin är i komposten och letar daggmask! Fan livet är ganska gött här på landet!

#semester #landet #solsken #måla #renovera #rustaupp #garagemålning #cykla #njuta

Skillnad på före och efter!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards