Direktlänk till inlägg 11 juli 2018

Böckerna som blev film!

Av Helena Häll - 11 juli 2018 21:16

På semestern läste jag boken Snömannen skriven av Jo Nesbø. Det är en av böckerna han har skrivit om polisen Harry Hole, den är dock mitt i serien (bok nr 7) men det blev lite bakvänt denna gången. Händer ju ibland att jag lyckas läsa böckerna i total oordning, hahaha! Jag läste dessutom boken Polis som också tillhör Harry Hole serien men den är näst sist i serien! (Och den läste jag först!) så nu har att göra! Har bara läst en fristående bok av Jo Besbø innan men nu har jag som sagt börjat Harry Hole serien så får åka till Erikshjälpen och leta böcker eller låna dom på bibblan. Men det lilla problemet har varit att jag har haft halsont och feber i två dar nu! Så typiskt! Idag är dock bättre än igår så det går framåt iallafall, men saft och alvedon och mat (som Martin får till största delen laga!) så imorgon satsar jag på att va pigg igen!

Men i vilket fall när man är sjuk får man ju passa på att se på film. Så som rubriken syftar till, passade jag idag på att se filmatisereringen som gjordes av snömannen från förra året. Den var okej men inte mer. Jag blev lite besviken faktiskt men jag vet ju att böckerna ALLTID är bättre än filmerna. Men nu har jag iallafall sett den! Och medan jag passade på att se filmen så var Martin iväg och lagade sin cykel och kom hem med ett blödande knä sen.. haha.. pedalerna hade visst inte cyklat som Martin cyklat så han hade flugit i backen! Men det var visst inte så farligt som de låter! Men för att fortsätta vår (min) filmkväll så passade vi på att se ytterligare en film som är baserad på en bok. En bok jag inte än ha läst. Men vi såg Stephen Kings - Det, och jag trodde den skulle vara såååå läskig. Det var den inte. Hahaha. Så klart jag hoppade till några gånger men inte så jag gömde mig bakom soffan och vägrade att komma fram. Vi tyckte både två att den påminde väldigt mycket om tv-serien Stranger Things. Inte bara för att en av huvudrollsinnehavarna är samma skådespelare utan allt annat med, så som 80-talet i en liten amerikansk småstad med ett gäng av barn som ser lite övernaturligt! Men den filmen var också okej! Kul att se Bill Skarsgård i filmen, jag tycker han påminner en hel del om sin bror Gustav när han är floki i Vikings. Men men, jag kanske ska leta efter Det på Erikshjälpen också. Så jag kan avgöra om den boken är bättre än filmen också, vilket lär va ganska givet att den är!

#sjuk #film #boksomblirfilm #bokenalltidbättreänfilmen #JoNesbø #HarryHole #snömannen #bok #it #Det #BillSkarsgård #Pennywise #StrangerThings

 
 
Ingen bild

Mamma

11 juli 2018 21:30

Hoppas du mår bättre snart! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards