Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Min nya hobby!

Av Helena Häll - 1 november 2015 22:32

Jag har funderat ett tag på att jag behöver en hobby. Visst har jag börjat träna mer än innan, men det är liksom ingen hobby att gå 5 km varje dag. Även om jag typ sprang från jordbron och hem så blir det fortfande ingen hobby. Så jag har tagit tag i min släktforskning igen! För släktforskning är en hobby! En riktig hobby! Och ja, för alla som undrar jag borde vara pensionär och i sinnet är jag 69 inte 29! Men sån är jag! Bara det att jag är noggrann och ordentlig och ihärdig och intresserad och jag tycker det är spännande, så tror ni jag lyckas slita mig? Eh? Nä.. Så ni kan ju kika förbi nån dag och se att jag fortfarande kan röra på mig eller om jag fastnat här, skämt och sido, helgerna har lite mer tid att erbjuda än vardagarna. Och i helgen känns det som jag suttit massor bara för jag satt med farmor igår. Hon minns ju massa spännande grejer!! Helt galet bra minne har den 92-åringen. Hon visste var folk bodde, hur de var osv. Och då menar folk som har vart döda ett bra tag! Är verkligen spännande att följa utvecklingen i min släkthistoria! Men nu blir det nog sängen inser ju att jag ska upp och jobba imon igen, tänk när jag blir pensionär!

#pensionär #släktfoskning #släktenärvärst #träning #hobby #farmor

Igår var jag och farmor och kollade på gravar och skänkte en tanke till de döda på alla helgona! #allahelgona

Ett av alla kort jag hittade på min farfar, farmor och min pappa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards