Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Lååååång måndag!

Av Helena Häll - 18 mars 2013 21:41

Måndagen (för visst är det måndag va?!) började redan när klockan ringde 5.20 i morse.. och ska tilläggas redan nu att jag inte sovit någon middag idag så är dödstrött nu.. Men jobbade mellan 7-10 i förmiddags och påväg till bussen i morse hade jag så fruktansvärt roligt åt mitt eget skämt att det satte standarden på denna dag!


  

Klockan 6.30 i morse på väg till bussen var det extremt roligt att skämta om att de hade påveval på munksjöpappersbruk! Hahaha..   


Efter jobbet var jag hemma och åt en snabbis och sen var det dags för dagens sjukhusbesök. Jag blev uppskickad till min bästa väns avdelning på sjukhuset, tyvärr jobbade inte hon idag men det gick bra ändå.. Jag fick ta ett EKG på hjärtat och kände mig som en uppkopplad utomjordning med alla klisterlappar och sladdar dragna över halva kroppen. Men är jag förvånad när de inte hittade något fel där heller. Eh, nä! Sen fick jag blåsa om mina lungfunktionstester då jag ätit massa tabletter under två veckors tid för att se om de gjort någon skillnad. Ena testet var en aning bättre och det andra var egentligen sämre men hon sa att det räknades som ungefr likvärdigt med det förra då det berodde på dagsformen. Men det hade ju INTE blivit bättre i den grad jag tror de hade hoppats.. och jag är fortfarande en jävla bra bit under den nivån jag rimligtvis bör ligga på. jaha.. då väntar vi väl på att läkaren ska höra av sig och så gör vi ett nytt försök med något annat (vilket redan är såhär jag har hållt på i ett år och är så jävla trött på det!).

 

Efter sjukhuset var det dags att åka och jobba lite till. Min nya kollega har börjat idag så vi hade lite längre planering idag och gick igenom alla möjliga saker och bestämde att vi skulle ha avdelningsmöte första dagen jag börjar jobba heltid igen, dvs på måndag! *bah* Men nästa vecka är bara FYRA arbetsdagar.. jag måste komma ihåg det och ställa in mig på att jag får vila upp mig över påsken sen! Men i vilket fall åkte jag direkt efter jobbet till Emma och Viktor som idag har kommit hem från Kenya. De har varit borta i typ 10 dagar och det var härligt att se dem igen!

 

De bjöd mig och Conny på mat hemma i Viktors lägenhet (som ligger typ två kvater från mig). De visade lite kort från resan och berättade lite sen berättade Conny lite om sin resa (han har precis varit i Thailand). Och ja, jag kände mig som en blekfis jämte dem alla tre!  

 

Ja, Conny är ungefär 300 gånger brunare. Men till mitt försvar är han korean från början och har därav lite mer pigment än mig.. Men det är en enorm skillnad och jag bara önskade att jag också kunde få åka iväg till solen lite!

Rätt var det var under kvällen så säger Viktor -Ni som är lite allmänbildade, speciellt du Häll, hur fungerar det här med att jorden snurrar runt solen?! och så fick jag förklara för han hur det fungerar med rotationen av jorden runt solen och vad ett dygn är, ett år och hur det fungerar med årstiderna. Hahaha.. Men för att göra det extra pedagogiskt så blev jorden ett värmeljus och jorden en innebandy boll med tejp som ekvatorn och ett tejpkryss för var sverige ligger!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards