Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Helena Häll - 1 mars 2013 20:05

Åh jag som tyckte att jag hade knarkarliga här innan.. Idag när jag kom hem från min förmiddagspromenad så hade jag fått brev från försäkringsbolaget angående min personskada i samband med olyckan, men även brev från ryhov! (sjukhuset) Jisses tänkte ja, vad vill de mig nu?! Jag var ju där i tisdags! Men visade sig att min astmaläkare vill att jag skulle äta ÄNNU mer tabletter, dessa nya var för att motverka magsår och diverse andra magåkommor jag kan utveckla i samband med de kortisonttabletterna, jag fick i tisdags! Plus de magåkommer jag kan få i samband med alla de andra medicinerna jag också äter efter olyckan.. Jag äter så mycket mediciner för tillfället jag knappt vet in eller ut. Fan att man ska behöva äta tabletter för att man äter tabletter.. När fan ska jag bli frisk? Jo kan det kan jag själv svara på! ALDRIG... Jag besitter ju en livslång sjukdom som heter astma.. Vilket för många inte är en så big deal alltid.. Men för mig kan de leda till ganska mycket obehagliga följder om de inte får bukt med den alls.. så underbehandlad som min astma är just nu så är det skrämmande.. Så är väl bara till att äta alla tabletter som jag får.. De blir ju snart gratis också.. Både jag och apotekaren skrattade idag när jag skulle betala min nya medicin... -Jaha, då blir det hela 5kr då.. Hahaha.. 5kr?! Prisvärt det där!


   

För att nämna kvällens roliga ämne, så har jag precis spenderat en AW med mina tjejkompisar på Rydberg nere på Öster (Ja, de har vatten på Öster igen.. Höhö.. ). Vi åt god after work mat och umgicks och hade trevligt.. Lite mycket stim för hjärnan så nu är jag jättetrött när jag väl kommit hem. Så blir snart sängen för mig och förhoppningsvis en god natt sömn! Men tusen tack mina fina tjejer för en mycket trevlig fredagkväll!   


Lite kuriosa i övrigt var att jag precis efter varandra träffade två barn från jobbet (och givetvis deras föräldrar), just på Öster innan aw:n.. För det första är det hela fel sida av stan från där jag jobbar och sen precis efter jag sagt hej då till de ena så dyker nästa familj upp runt husknuten! Siket sammanträffande, när jag inte satt min fot på jobbet på två veckor så träffar jag dem visst på Öster istället! Ska bli skönt att få börja jobba igen, även om jag inser att det kommer bli jobbigt och tröttsamt!   

Av Helena Häll - 1 mars 2013 09:46

Ja, jag har officellt den sista sjukskrivna vardagen idag! Hurra! Tanken är att jag ska börja jobba på måndag morgon men har sjukskriven fram tills på söndag! Men nu när jag varit hemma i två veckor och de sista dagarna börjat känna mig ganska så pigg och tillbaka till mitt vanliga gamla jag så måste man ju hitta på något! Förra veckan var det mest överlevnad som gällde då jag inte hade koncentrationen för något knappt. Men denna veckan har jag roat mig med en framför allt tre saker som jag kan tipsa andra om. Jag har:


1. Kollat på skid-vm.. Hade ju tur i oturen att jag som sportintrsserad blev sjukskriven över längdskid-vm i val di fiemme. Har varit spännande med ett Sverige som än så länge tagit FEM silver! Hejja Sverige.


 


2. Sen har jag försökt läsa och lösa korsord. Kräver mer koncentration från min sida än den förra punkten, men det har gått ganska bra faktsikt. Löser man alla korsord kan man ju vinna fina priser, precis som alla pensionärer!   


 


3. Sen har vi det jag är mest stolt över att jag har presterat denna veckan. Jag fick för mig att jag var tvungen att öva hjärnan de luxe och var av någon anledning i källaren (kan verkligen inte minnas vad jag skulle där och göra!) Men i vilken fall så hittade jag ett gammal pussel som jag tror mamma och pappa har ägt innan. I Vilket fall så är det i min ägo nu och jag fick för mig att jag skulle pussla detta.. 750 jävla bitar!    Jag älskar ju att pussla men även jag kan få pyskbryt när man inte hittar de bitar man vill.. Men det värsta är nog när ALLA JÄVLA BITAR ser lika dana ut! MEN, jag är KLAR!!!   Jag är så stolt över mig själv! Efter att förra veckan varit helt mentalt efterbliven och inte vetat vilken dag det är till att helt själv pussla att ihop en 750 bitars pussel. Funderar på om jag ska köpa mig något nytt pussel någon dag eller om någon har något roligt hemma och att överlåta i min ägo för en tid fram över, bara för att öva hjärnan ännu mer.  


750 bitars pussel upphittat i källaren!


 

Eftersom burken var rund fick jag göra ett instacollage för att man skulle se hela bilden!


 

Dags att starta! Måndag kväll!


   

FÄRDIG!! (kämpat som ett djur och svurit en hel del..) Fredag morgon!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards