Alla inlägg den 27 april 2021

Av Helena Häll - 27 april 2021 21:04

Ibland blir det bara stiltje i huvudet när jag ska blogga. Känns som man gör samma saker varje dag, äter samma maträtter och helt enkelt lever livet i repeat, men det är väl så det är att han två småbarn under 2! Men sen kom jag på att ni som är här inne och läser kanske inte vet vem jag är! Antingen är ni dönyfikna eller helt likgiltiga, eller så känner ni mig redan.. i vilket fall här kommer 20 korta frågor om mig;

1. Vad är ditt fullständiga namn?

Helena Häll (Ja, efter snart 35 år har jag fortfarande inte släppt att jag bara fick ett namn! Jag kompenserade och gav mina barn tre namn var!)

2. Hur gammal är du?

34 år, fyller 35 i höst!

3. Bor du ensam eller med någon/några andra?

Jag bor med min sambo Martin och våra två söner födda 2019 och 2020!

4. Hårfärg?

Brun

5. Ögonfärg?

Grön

6. Hur lång är du?

160cm

7. Vad spenderar du mest pengar på?

Mat! Måste vara mat i alla dess former! Och kanske lite blöjor med! (Inte till mig då utan barnen!)

8. Hur många syskon har du?

En lillebror som heter Victor!

9. Favoritfärg?

Blå

10. Vart handlar du ditt smink?

Smink? Det vet jag inte vad det är. Jag är småbarnsmorsa!

11. Bor du i hus/radhus/lägenhet?

Vi bor i en lägenhet. En fyra rum och kök.

12. Vad läser du just nu?

Jag läser bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck (började härromdagen) och lyssnar på ljudbok nr 5 (dödssynden) i sagan om isfolket av Margit Sandemo.. det är BARA 47 böcker i den serien.. Hahaha!

13. Vad gör du varje dag?

Är föräldraledig!

14. Favoritmat?

Pizza är en stor favorit, men hämtmat är gott vilket som!

15. Vad ser du fram emot till hösten?

Att börja jobba igen!

16. Vem litar du på?

Martin!

17. Favorit på Youtube?

Favorit? Eh, tittar typ bara på Bolibompa och sydkoreanska hits på youtube! Haha! Det är Max som har en förkärlek till sydkoreansk popmusik.

18. Vad har du alltid i kylen?

Parmesanost

19. Är du en morgon- eller kvällsmänniska?

Inget! Är dödstrött jämt! Haha! Men förmodligen mer morgonmänniska!

20. Varför bloggar just du?

För att i pandemins tider kunna glädja släkt, vänner och annat löst folk med vår vardag! Det kanske alltid glädjer någon tänker jag!

#20frågorommig #thisisme #mittliv #livetsomhelena #presentation

This is me!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards