Direktlänk till inlägg 8 januari 2021

Stoppa pressarna!!! Ungen har bajsat!!

Av Helena Häll - 8 januari 2021 23:05

Han har bajsat hörni!! Att man kan vara så glad för lite bajs, eller rättare sagt massa bajs! Det var bajs överallt! (Ursäkta er äckelmagade!) men ni förstår, vi har en son som bajsar.. (eller vi har två söner men den ena bajsar nu iaf!) men den lilla bajsar ju inte riktigt av sigt själv. Eller han kan bajsa en liten sketen fis typ eller möjligvis en liten liten bajs. Men aldrig att han tömmer tarmen ordentligt! Det gjorde han idag, med råge! Jag är glad att han valde att göra de efter martin kommit hem från jobbet iallafall, för det var sanering på hög nivå! Med fixar-frasse som extra medhjälpare.. han passade på att fastna med handen i toalettringen, rulla ut toalettpappret på golvet och gömma Elliots strumpor i tvättmaskinen.. allt medan vi bara sköljde av Elliot i duschen. Jo jag tackar jag! Men vad är det när Elliot har bajsat!

Återstoden av dagen har dock inte vart lika munter, jag har varit trött som en överkörd padda och Max har varit på strålande humör (skoja bara! Han har tjutigt hejvilt och testat sin mors humör till bristningsgränsen idag!). Så när martin kom hem från jobbet så gick jag en kort promenad själv och lyssnade färdigt på min ljudbok kamelonten av Jonas Moström. Mycket spännande och bra bok. Är sjunde boken i en serie som jag lyssnat på allihopa. Så nu är det bara att vänta på att nästa bok i serien ska komma. Eller ja, jag får ju välja att lyssna på något annat tills dess!

När jag kom hem från promenaden så hade martin lagat mat! Pasta (för riset va slut), kycklingklubbor och sås! Jag kom verkligen hem till färdigdukat bord. Vilken man jag har!

Lilla huset på prärien-Elliot firar sin bajs!

2 minuter av lugnt och fridfullt...

Annars har resten av dagen varit såhär...

När Max mat tog slut fick han tag i såsen och åt den i bare, han älskar sås!!

 
 
Ingen bild

Pia

9 januari 2021 09:45

Grattis till bajsen!

Helena Häll

9 januari 2021 14:40

Elliot tackar o bockar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards