Alla inlägg den 13 januari 2021

Av Helena Häll - 13 januari 2021 19:36

Nu har den äntligen kommit, vår soffa! Vi har BARA väntat 15 veckor på den.. det är nästan så jag knappt minns när vi beställde den. Men enligt orderbekräftelsen var det 3 oktober.. 3 månader och 10 dagars väntan är nu över! Egentligen skulle den ha kommit precis innan jul men blev försenad och var planerad till nästa vecka, men se där en vecka förtidigt kom den! Så fixar-frasse den äldre (min pappa alltså) var här och hjälpte till att sätta på benen och koppla ihop den och vips så har vi nu en ny soffa, äntligen! Nu får vi plats hela familjen i soffan, är nästan så vi kan ligga raklånga alla fyra. (Mest för att barnen inte är så långa..).

Annars idag har det kommit snö med besked! Alltså det var längesen jag såg såhär mycket snö. Måste vara flera år sen! Allt var vitt i morse när vi vaknade! Och plogbilarna som ska skotta vårt bostadsområde kom först vid halv fyra nu i eftermiddags. (De var liiiiite sent!). Så jag plumsade i nästan 3dm snö till förskolan med en unge barnvagn och en i sele på magen. Det var dagens träningspass det! När jag skulle hämta Max sen hade jag inte med mig Elliot utan gick bara med barnvagnen och då vurpade jag istället. Hahaha. Jag tror jag klarade mig utan några större blåmärken är mest bara lite öm i fotanklarna. Så nu ligger jag raklång i soffan (vilken lyx att få plats!) och vilar mina små fötter!

Nu kommer dom!! Wooohoo!

Elliot provsitter den ouppackade soffan!

Uppackning pågår!

Fixar-Frasse den äldre skruvar på ben!

FÖRE - en liten soffa..

EFTER - en stor soffa!!

Hade vagnen som egen plogbil idag! Det var tungt! Jag längtar efter sommaren!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards