Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av Helena Häll - 28 augusti 2018 21:32

När man flyttar hemifrån kommer man alltid sakna sin mammas mat (no effence, men pappor lagar inte lika mycket mat!) min pappa lagar ifs mer nu när jag inte bor hemma längre, haha! Men det är en annan femma! Det som är grejen är att vissa maträtter är man uppvuxen med och man kommer att sakna dem när man bor själv! Jag har massa rätter jag lagar som jag vuxit upp med! Martin har inte lika många.. men han har sin pastasallad! En pastasallad som är så lätt att göra och framför allt god! Egentligen kan man ju göra en pastasallad hur som helst och stoppa i vad som helst, men såhär gör vi vår;

Koka ett helt paket pasta (är typ 500g). Går bra med vilken sort som helst typ penne, spiraler, fjärilar..
Kyckling - antingen färdigtärnade bitar eller så steker vi bitarna själva.
2dl cremefraice och 2dl gräddfil
(Ibland blir det mer av det enda eller andra, det spelar inte så stor roll!)
2 färgglada paprikor i bitar
1 rödlök i små bitar
1 paket fetaost i småbitar
1 paket ruccola
1 burk grön pesto

Koka pastan, stek kyckling (om den inte redan är stekt!) och blanda ihop alla ingredienser och vips så har ni en supergod pastasallad som är så enkel att göra!

Annars idag (förutom att vi gjort och ätit pastasallad) så har vi vart på gymet och tränat och nu ikväll sett film, idag blev det Tomas Alfredssons film Tinker Tailor Soldier Spy, lite invecklad men bra! Jag var egentligen sugen på att se Harry Potter eftersom jag lyssnade färdigt på boken igår. Men fick se några av skådelspelarna i denna film istället! Både Sirius Black, Olivander och Barty Crouch.. fast ja inte i de rollerna då! Hahaha! Fast å andra sidan vilken twist det skulle va!

#recept #lättlagat #pastasallad #träna #tinkertailorsoldierspy #film #olikaroller

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards