Direktlänk till inlägg 20 augusti 2018

Tillbaka till de ensamma förmiddagarna!

Av Helena Häll - 20 augusti 2018 22:23

Ja de flesta skulle väl säga tillbaka till verkligheten. Och det är det ju också för Martin iallafall! Han började jobba idag. Jag har fortfarande två veckor kvar innan skolan börjar och det nya äventyret till hösten blir att se hur väl flixbus sköter sin uppgift nu när de köpt upp swebus (fan och helvete också! Flixbus verkar inte ens ha ett pendlarkort) jag är inte nöjd över detta, men då kan vi hoppas att jag bara blir positivt överraskad de två åren jag har kvar att pendla!
Förövrigt idag har jag haft en skön slapp förmiddag och samlat ny energi, medans på eftermiddagen så tränade vi (jag gick 7,4km och Martin gymade) sen lagade vi en ny maträtt, eller ska vi va nog så var det JAG som lagade och Martin som kom hem från gymmet precis när maten va klar! Hahaha! Det var någon recept från nya buffetidningen vi lagade; skördepasta hette det tror jag.. glömde ta kort på receptet men jag tog iallafall kort in the making of it! Men kolla ni i nya buffetidningen så hittar ni det! Det var helt okej, blev lite mycket pasta trots att jag faktiskt tog mindre än i receptet men med baconen och parmesanen på så blev det ännu ett snäpp bättre!

#vardag #ledig #snartbörjarskolan #flixbus #swebus #pendla #motion #mat #nymaträtt #recept #buffe #buffetidningen #ica #skördepasta

 
 
Ingen bild

Björn

22 augusti 2018 10:31

Ändå ganska bra omdömen om FlixBus på Trustpilot.

Helena Häll

22 augusti 2018 22:26

Låter lovande! De som skulle åka flixbus till Landvetter när vi skulle åka till Krakow fick dock åka med vår buss för deras dök inte upp, men händer det får jag ju en ledig dag från skolan! Hahaha! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards