Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Lev i nuet!

Av Helena Häll - 16 februari 2016 19:18

Jag övar ju på just detta, att leva i nuet, att njuta av vad att dagen har att erbjuda. (Ja något måste jag ju göra när jag är ofrivilligt sjukskriven) och idag tycker jag att jag har lyckats med mitt uppdrag, jag är nämligen väldigt nöjd med min dag, kan ev stimmat lite för mycket då jag är helt slut nu. Men det kan också bero på att jag vaknade tjugo i sex i morse, KLARVAKEN!! Va fan då! Så jag hade ätit lyxfrukost innan klockan var halv nio idag! Goa frallor, färskpressad apelsinjuice, kaffe och tända ljus och investigation discovery på tv:n!

Efter frukosten var ju klockan nästan ingenting så jag fick för mig att träna lite. (Och ja, jag vet att jag har träningsförbud) men de gäller inte för promenader i solsken! Så jag tog på mig gympaskorna och gick runt munksjön. Det var hur härligt som helst!

Efter varvet runt munksjön, duschade jag, gjorde mig iordning och gick och handlade piller på Apoteket! Sen var det dags för lunch med Ida (och Tuva också då givetvis) och Sandra! Och idag passade vi på att gå till sofiehov, och här förbluffar jag mig själv genom att andra dagen i rad gå outside the box.. Jag beställer nämligen fiskgryta.. Ni hör!! Fisk!! Jag äter givetvis fisk men aldrig någonsin på en restaurang! Jag kan inte påminna mig att jag beställt fisk mer i ullareds restaurang (lax och romsås). Men fiskgryta!! Helena, du borde snart få medalj! Det var gott dessutom, haha!

Efter lunchen skulle jag göra lite ärenden jag hade bestämt mig för att göra, typ köpa nya skor! (Wooohoooo) är nog bara mina andra par jag skor jag köper sen jag flyttade hit, och då har jag slängt minst två par också! Jag börjar bli bättre på de där med att ha över 50 par skor!! Hahaha!! Men jag letade efter ett par snygga "vanliga" skor, utan klack och som inte är gympaskor! Och hittade ett par superfina! (Åh nu blev jag lite exalterad igen!!)

Jag var även på biblioteket och lånade lite böcker om min semesterresa med!! Måste ju läsa in mig på vad det är jag har gett mig in på nu!

Efter min lilla shoppingrunda träffade jag Vickan daim jag gick gymnasiet ihop med och vi fikade (eller ja drack smootie) ihop eftersom jag fortfarande var proppmätt sen lunchen! Vi pratade ikapp oss sen sist vi sågs, supermysigt och roligt! (Och ja mamma jag hälsade från dig!) Efter fikat gick jag hem och ja doktor Gustafsson (som klippte i såret i lördags) jag bar alla kassar hem med höger! När jag väl kom hem igen hade mitt paket från HM kommit (ja det betalade jag innan jag blev sjukskriven igen!) men paket innehöll bland annat min nya handväska!! (Woop Woop!)

När jag kom hem var klockan visst nästan fem och jag kände mig lite trött, men inte så konstigt för nu har jag varit vaken i över tolv timmar, gått en bra bit över 16 000 steg idag (och då har jag inte ens jobbat!) och fått mig både nya skor och väska! En bra dag!

#tisdag #sjukskriven #lyxfrukost #träning #lunch #sofiehof #lånaböcker #newyork #mexico #nyaskor #fika #promenad #nyhandväska #HM #trött

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards