Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Helena Häll - 6 februari 2016 08:23

Jag läste om någon nu på morgonen som vunnit 9miljoner. Vad skulle man göra då? Jag vet i somras fick jag samma fråga från min lillebror (som tog i lite mer) och frågade vad jag skulle göra om jag vann 35 miljoner kronor. Tror han blev lite paff av svaret när jag sa (och det gäller vinst av vare sig 9 eller 35 miljoner) jag skulle först och främst betala tillbaka mitt bolån till banken för min lägenhet. Men nu när jag på morgonen reflekterade lite över så minns jag att när man var liten tyckte man de som vann 10 000kr på triss vann jackpot. Det visar sig ju att 10 000kr vare sig gör från eller till på mitt bolån, och det betalar inte ens hela min semester som jag ska åka på i maj. Det visar sig att ens perspektiv på pengar har vidgats lite gällande mitt ekonomiska sinne från barn till vuxen (som både jag och mina föräldrar tackar högre makter för jsg besitter ett ekonomiskt sinne!). Så kontentan blir att vinner jag har jag ett önskemål om att vinna några miljoner tack! För mer än att betala tillbaka mitt huslån, skulle jag investera i min lägenhet och bygga om mitt kök, skulle även göra min allra högsta önskan, att åka jorden runt i ett svep! Så har ni någon miljon över så är jag frivillig att ta emot den! :)

#vinst #miljoner #vadskulledugöra #bolån #kök #jordenrunt

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards