Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Helena Häll - 10 juni 2013 20:27

Nu kommer det! Första delen av min weekend i göteborg! Min första del av berättelsen om summerburst! I fredags åkte vi som sagt upp till Göteborg för att gå på summerburst! Här ifrån Jönköping var det jag, Ida, Linda, Anders och Kristoffer som åkte och väl i göteborg mötte vi upp Andreas som bor där! Vi bodde på Radisson Blue riverside på lindholmen (dvs andra sidan älven från göteborgs centrum). Super fint  och fräscht var det! Inte ens ett år gammalt och en mumsigt god frukostbuffé med   


 

Min härliga säng! Sov som stock   

 

Mitt lyxiga badrum!

 

Och toaletten!


Efter vi checkat in på hotellet och fräschat till oss lite var det mot stan som gällde, vi tog båten över älven, hur smidigt som helst! Hållplatsen låg bara några hundra meter från hotellet! Väl inne i stan mötte vi upp Andreas och så gick vi och käkade indiskt i närheten av brunnsparken. Sen bar det av mot Ullevi! Vi fick lösa in biljetterna mot knalloranga armband och sen var det bara till att traska in (ja, efter visitering och ett antal ställen där man var tvungen att legitimera sig!) I visitering blev förövrigt Anderas av min sina kanelgifflar.. Hahaha.. Eftersom vi var inne ganska sent så tog vi lite och dricka inne på en av de två barerna    och sen vid 22.15 var det dags! Världens bästa DJ skulle spela inför 25 000 förväntansfulla galna (och då menar jag verkligen galna) fans!!!! Det var så jävla häfftigt och jag grät faktiskt några tårar av ren rysning och välbehag, det var mäktigt! Och ja det är svårt att beskriva, jag hoppas bilderna men framför allt filmerna kan göra att ni får en glimt av det draget det var på ullevi i fredags! David Guetta, tack för det!   

Det trycket säger allt!!!


 

David Guetta - Without you


 
 

David Guetta - Titanium!


Efter första kvällen av summerburst gick vi mot avenyn och tog en öl på en pub innan vi klämde in oss i en taxi och åkte hemåt mot andra sidan älven, trötta, utpumpade men fantastiskt lyckliga!   

Nästa del av summerburst den får ni vänta på tills imon!


 

Ida och Linda i bilen till gbg!

 

Jag i bilen!

 

Fikapaus med horoskopsläsning!

 

I väntan på Andreas! (från vänster, Linda, Kristoffer, Ida och Anders)

 

Visiteringsdags! (Det var här Andreas blev av med sina gifflar) Hahaha..

 

Första inblicken i arenan!

 

Mina fina vänner   

 

Jag och Ida!

 

Hur lyckas man trampa ur sin sko utan att märka detta?!

 

Jag och Kristoffer

 

Jag i barområdet!

 

Lilla suddiga figuren i bilden! That´s him!

 

Min herre du har rätten att stå med armarna rakt ut och bara njuta! Du är en GUD!!!

 

Ser man inte tillräckligt bra, tar man hjälp av sin sambo!   

  

   

Tre bilder av scenen! I den sista lyckades jag tom få med lite pyroteknik som sprutade iväg titt som tätt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards