Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Helena Häll - 2 juni 2013 15:13

I helgen har vi haf fin besök av kvinnan jag är döpt efter, min mormor. Hon bor egentligen i Mariestad numer men pappa hämtade henne hit i fredags och skjutsade hem henne idag. Så jag har varit hemma både en sväng i fredags, en sväng idag och middag med hela familjen och farmor igår med. Så igår var vi sex personer runt matbordet, det var lägesen det hände hemma hos mina föräldrar!

Fredagsmiddagen! Tre generationer av Helenor!! Från vänster; Helena född 1986, Helena född 1925 och Annika Helena född 1954! 

 

Jag och min älskade farmor och min älskade mormor!   


Igår var det även 1 juni och jag åt min första frukost ute på balkongen. JAg spenderar mer och mer tid här ute nu och det är fantastiskt, speciellt när solen lyser! Mina äxter ser väl ut och må sådär halv bra jämfört med hur de var förra året! Men får se till och fixa iordning lite nu när jag snart är färdigmålad med! Två av hyllorna är helt klara nu och en pall. Och den trasiga hyllan är lagad så nu ska bara den målas lite med. Så förhoppningen är att vara klar till nästa helg då jag kan börjar planera golvläggning och nya utemöbler!   Min kollega Kristina var vänlig nog och sälja en av deras elgrillar till mig med, så nu ska det banne med grillas här med! Vilken sommar det kommer bli på min balkong! Hoppas bara solen kan komma tillbaka nu med, för nu försvann den helt och hållet!   


 

Ljuvligt frukost på balkongen!

 

En av de färdiga hyllorna, det blev superbra ju!   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards