Alla inlägg under april 2013

Av Helena Häll - 13 april 2013 09:43

Sen min olycka har inte varit sig likt inte heller traditionen på lördagsmorgonen. Det är flera veckor sen jag satt här vid datorn med mina färska frallor från Annie Johanssons bageri runt hörnet med ost och kokt ägg på och en nybryggt kopp med kaffe och lite jucie. Men som en liten reminder att allt inte riktigt är som det ska så ligger det även lite piller på tallriken men inte i den mängden som innan och det ena är p-pillret så det räknas knappt. Då återstår en ljuvlig frukost och en magmedicin för att min nya astmamedicin inte ska paja insidan av min kropp.

Idag är det som igår trökigt väder men bättre! Ingen snö eller regn hitintills, och det var ganska skönt ute faktiskt innan. Kände genast hur frisk luft gör underverk för själen. Bör kanske gå ut en sväng till sen för att bli pigg tills ikväll då det står bowling och middag på schemat   

 

Av Helena Häll - 12 april 2013 22:09

Jo idag känns det fan att man jobbat som en galning denna veckan. En bra bit över 20 timmar bara måndag och tisdag och har det bara fortsatt. Tack vare att mina barn gick hem lite tidigare kunde jag med göra det, eller rättare sagt gå hem de 50 min tidigare jag kom till jobbet idag.
Förövrigt har det varit äckel ful väder. Det har varit aprilväder med andra ord, det sämre av de! Snö och ösregn! Usch och fy! Självklart hade vi lovat att gå till skogen idag, så det var bara till att klä på sig att gå till skogen i regnet! Men det var ganska skönt med facit i hand, dock var det ganska kallt.
Sen jag kom hem sent från jobbet har jag ätit lite och sen myst i soffan och nu väntar utröstningen ur lets dance sen sängen! Imon väntar nya äventyr! Godnatt!

Av Helena Häll - 11 april 2013 18:08

Idag har det varit en bra dag på jobbet igen! Jag börjar tycka jobbet är roligare och roligare igen! Jag har haft en liten dip jobbmässigt men nu är jag glad på jobbet och jag är glad när jag kommer hem. Jag trivs med jobblivet igen och jag älskar verkligen mitt jobb! Den känslan är oslagbar! Idag har jag insett att veckan nog har varit lång och hård för en ganska nyligen Helena som gått upp på heltid igen! Idag slutade jag nämligen 13.00 och gick direkt till vårdcentralen för jag idag skulle få ta mina blodprover istället. Jag fick en utskällning för jag inte kommit innan halv ett och sen tyckte hon att jag ska åka till ryhov och ta blodproven istället och sen hade hon en liten uppläxning av mig på ett mycket otrevligt sätt.. Jag kan säga at jag är så jävla trött på att vara sjuk, jag stressar för att jag ska hinna med alla mina prover och doktorstider hit och dit.. Jag försöker som en galning att passa in allt i mitt heltidsjobb och nej, jag har inte ett jobb där jag bara kan lämna in och gå när jag vill. Idag och igår har vi två förmiddagar i rad varit två personal på 17st 3-åringar! Tänk själv, det går inte bara att gå när jag känner för det bara för ett jävla blodprov. Jag har varit sjuk i över ett år, en dag hit eller dit fan det kan kvitta, jag dör inte imon! Och det är definitivt inte kärringjäveln på vårdcentralen blodprovning att avgöra vad jag gör för val eller inte angående min hälsa. Hennes jobb är att vara trevlig mot sina patienter och det är hon fan inte bra på! Så när jag kom hem sen så somnade jag i en timme och har varit ganska trött nu på eftermiddagen. Men imon blir det sovmorgon! Och ska bara fredagsmysa på jobbet imon!


Nu får vi gå över till något roligare! Som jag skrev igår så skulle vi idag göra en skylt med barnen till vår affär och vi skulle se på en kortfilm. OCH trots att vi bara var två pedagoger på plats och 17 barn så banne mig att vi skulle göra det vi lovat barnen och det gjorde vi också!   

Barnen har gett förslag på vad affären ska heta och sen har vi röstat och det förslag som fick flest röster blev IKEA, HAhaha..    Mina barn är för söta! Så sagt och gjort vår affär heter IKEA. Och idag gjorde vi en skylt med stora bokstäver i kartong som barnen målade i färger de fick bestämma. Imorgon eller nästa vecka ska vi pynta dem med glitter, stjärnor, knappar, och liknande saker! Det kommer bli kanon snyggt!

Här är bokstäverna utskurna i kartong och uppsatta. Vilka bokstäver är det här, är det någon som känner igen dem och har ni någon av dem i era namn!?


 

I:et fick bli rosa. Då måste man blanda röd och vit.


 

K:et blev lila. Då blandar man röd och blå (denna blandningen innehöll lite mycket blå..)


 

E:et blev grönt!


   

A:et blev svart!

Av Helena Häll - 10 april 2013 17:01

Min dag på jobbet har flyttit på ganska bra och jag har haft lite mattesamlingar med halva barngruppen i taget, angående vår affär vi byggt upp på avdelningen. Vi har skapat en del nya mästerverk till att sätta upp på väggen och imon ska vi göra skylt till den nya affären med barnen och kolla på film om att gå i affär. Så ni hör ju dagen har varit riktigt bra på jobbet! MEN... MEN... Fan när jag väl ska hem så börjar 40 minuter från helvetet.. Först fick jag näseblod av guds like så jag blir en kvart försenad till vårdcentralen där jag ska ta mina nya blodprover som läkaren ringde och sa att jag skulle ta akut idag. Ne, men då stänger de precis innan jag kommit dit och vägrar hjälpa mig, trots att de fortfarande är bemannade och hon ber mig ta ledigt från jobbet imorgon för att ta mitt blodprov. Hon hade noll förståelse att jag inte har ett valbart jobb, jag kan inte gå ifrån ett gäng treåringar för ett jävla blodprov. Tro fan att det är min hälsa, men är det inte så akut att de inte kan hjälpa mig så kan det va, jag dör inte om en vecka. Då tar jag fan provet när jag har tid, punkt och slut. Behöva stressa och ha näseblod för att sen få någon som inte vill hjälpa till bara för att man försöker passa deras tider, pyttsan! Men inte nog med det.. Mitt frikort i sjukvården gick ut förra veckan och likväl så mitt högkostnadsskydd för apoteket... FAN FAN FAN    I fredags gick högkostnadsskyddet ut och idag fick jag hämta ut ytterligare en ny medecin jag ska testa. Är så jävla trött på detta testande av mediciner och blodprovstagande och fan och hans moster. Men fick ny medicin och extra tabletter att ta så den nya medicinen inte ska paja magen och få mig att må illa. Välkomen tillbaka tablettmissbrukare! Jag fick betala ca 1450 kr för detta!!! Jag kan säga att jag grät när jag gick från apoteket. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer av det här. Jag vill vara frisk. Istället kan jag inte andas ordentligt, blir anfådd för absolut minsta lilla och uppenbarligen verkar de nu även vara fel på min sköldkörtel.. Har tagit blodprover för den några gånger de senaste och enligt vårdcentralen, låg jag lite lite utanför det normala, men det var ABSOLUT INGEN FARA, de skulle bara igen ta några komplenterande blodprover... Igår ringde sjukhuset... Dina blodprover var inte bra och de tog om var ännu sämre, något verkar inte stämma... Vi får ta ännu mer prover och det akut! (de jag skulle tagit idag men fick inte..) Spännande vändning helt plötsligt!!


Jag är så jävla trött på detta nu, för eftersom både mitt frikort och högkostnadsskydd gått ut betyder det att jag har hållt på med denna skiten i ÖVER ETT ÅR!! Hur jävla svårt ska det vara att hitta något fel och sen rätta till det?? Jag blir galen snart! Är trött på att vara en försökskanin på alla mediciner jag inte tålt innan.. och inget har hjälpt.. bör man inte tänka i andra banor då? Eftersom jag jag var ledsen när jag gick från apoteket så grät jag lite bakom mina solglasögon och sen gick jag hem och bytte till mjukiskläder och tryckte i mig en kexchoklad. Om en stund ska jag iväg till Anna på tjejmiddag, skönt att få något annat att tänka på!  

Av Helena Häll - 9 april 2013 08:23

Eller det kanske var att ta i..    Men solen lyser och på bar gärna tog jag gb-lastbilen med glass här utanför idag på morgonen! Dessutom har mina planteringar börjar växa, så visst fan börjar det gå åt bättre tider! Och nu spelar de en av de ultimala sommarlåtarna på radion, vilka sommarminnen och vilket bra humör man blir av den! Alexandra Stan med "mr. saxobeat". Denna morgonen börjar minsann på bästa sätt.. får se hur kaxig jag är när jag kommer hem efter jobb mellan 9-20 och näst intill alla barn på plats för första gången på tre veckor.


Tagen på bar gärning nere på gatan! Glass, glass, glass i stora lass!


         

Mina planteringar har börjar växa! Jag kan minsann om jag vill!   

Av Helena Häll - 8 april 2013 20:55

Mjo, det kanske inte var så mycket men det var en liten krona.. eller jo 3000kr var det, tror ja.. Om jag fattat min papper rätt vill säga. Jag tycker fan alltid det är ett mysterium hur fan man läser ut det där.. Men tror minsann jag blir 3000kr rikare till midsommar. Tur att det inte var som det året jag fick tillbaka 98kr och de betalar fan inte ens ut de! Hahaha.. Förövrigt har jag jobbat 8-20 idag och ändå tagit en kort promenad och styrketränat pytte, pyttelite, dvs några få situps för att jag ska komma igång lite. Och ändå är jag ganska pigg nu ändå! Imon väntar ännu en mastodont dag 9-20.. Bläää! Men bara att hålla skenet uppe solen lyser ju på dagarna och det är ganska skönt ute!

Nu blir det avkoppling framför elementary!

Av Helena Häll - 7 april 2013 19:51

Idag har jag vart hurtig, riktigt hurtig. Anna frågade igår om vi inte skulle promenera idag och det tyckte jag ju givetvis att vi skulle så vi satte iväg runt både munksjön och rocksjön i ganska bra tempo! Vi utgick från Anna på kanalgatan och tog munksjön först och sen rocksjön. Jag mätte på min runkeeper och Anna på något annat motionsprogram och vi satte på inspelningarna samtidigt. Enligt min hade vi gått 9,8km och enligt Annas 10,4km hahaha.. Och enligt henne så hade vi gått i 1h och 40min och enligt min 1h och 35min.. Bra shit det där! Noll koll! Men ivilket fall fick vi motion och en underbart runda i solskenet.

Jag och Anna.


   


Sen har jag ju varit kattvakt med i helgen. Eller sen i torsdags har jag umgåtts med min hårboll! Min älskling, min love of my life. Trots att hon inatt har väckt mig med sitt jamande två gånger och ett antal gånger till för hon vässat klorna på mina möbler.. dock inte soffan, den har jag räddat! Så mina grannar måste undrat vad jag gormade BUSAN för inatt.. Hehehe.. Men hon är förlåten min sötnos! Idag har hon gått fram och tillbaka över min bok när jag skulle försöka läsa ut den och så går hon och stryker sig överallt så det är dööööhårigt all over the place. Jag kan överväga att skaffa mig en egen, om det inte vore för allt hår som blir överallt. Har ju fan problem med att mitt långa hår fäller överallt, hur skulle de gå med dessa små katthårstrån överallt!


Min älskling och jag   


 

Sover som en stock.


 

Älskar att ligga i solen därav fann jag henne under toalettsolen imorse då solen ligger på i badrummet.


 

Mys!


 

Smile for the camera


 

En tass i boken..


 

En sekund innan Busan börjar kliva runt i boken.


   

Jag!

Av Helena Häll - 6 april 2013 20:25

Jag orkar mer och mer och mer känner jag, fast nu är jag trött. Har hittat på ganska mycket de senaste två dagarna och dessutom avslutat ytterligare en vecka med heltidsjobbande. Lördag kväll och jag skulle ge in för sängen redan klockan halv nio! Fy vad skönt det skulle vara    Jag får helt enkelt överväga detta beslut efter blogginlägget är färdigskrivet.


Igår var jag på aw på först vinoteket och sen en stund på centrum innan jag gav upp och gick hem. Jag drack för första gången på evigheter och det gick bra. Jag fyra glas vin tror ja det var, och jag fick ingen migrän och jag kunde med lätthet stå på benen. Lite lullig givetvis men det var ungefär som vanligt, så som det var innan olyckan. Det gjorde mig så glad. och att ingen migrän uppstod, idag har jag givetvis varit slö och trött deluxe men det var det värt för den glädjen igår över att jag orkade!   

 

Jag på vinoteket


Jag var hemma efter aw vid typ halv tolv och smsade iväg ett grattissms med fjorton minuter till godo till gårdagens 25-års födelsedagsbarn.. Skönt när man kommer på de inom rätt marginal. Hade en bekant som fyller 30 för några veckor sen, glömde säga grattis helt och hållet.. hoppsan..


Idag var det barnkalas som stod på schemat. Erika min kompis som (tidigare diskuterats var gränsen går) höggravid, hennes son fyllde fem och vi fick vara med och hjälpa till på kalaset. Vi hade hinderbana, korvätning, glasstårta, fiskedamm och frilek. Med 13barn blev det tillslut. Det gick himla bra och de var nöjda efteråt.  

De glada födelsedagsbarnet Leo, med Markus dotter Bella i bakgrunden. 


 

Som ansvarig för fiskedammen kunde jag bada i godispåsar!


Påkommen i fiskdammen!


   

Jag och Emma stoppade in ballonger innanför tröjorna för att bli sympatitjocka med Erika!


Efter barnkalaset var jag hemma och åt en sväng sen passade jag på medan jag har bilen och åka ut till Habo och hälsa på Johan och Cattis i deras nya hus. Vad mysigt det var, jag blev alldeles till mig. De ligger på landet vid massa åkrar och har en mysig liten trädgård och det är knäpptyst! Så underbart! Verkligen ett superhus, och jag gick runt och tittade och tänkte att åhhh jag vill med ha ett hus.. Jag lovade att de skulle få hjälp i trädgården någon dag, någon dag när det är lite varmare. Eftersom johan är bilintresserad så kikade vi på lite bilar på blocket som jag evetuellt kunde köpa eftersom jag är på jakt efter en ny. Hittade en hel del intresanta alternativ. Så det här kanske kan komma att bli en köp innan nästa påfyllningsperiod på busskortet!

 

Fick hembakad blåbärspaj och kaffe på besöket hos Johan och Cattis!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards