Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Våffeldrop-in och motion!

Av Helena Häll - 25 april 2013 20:40

Idag har vi haft drop-in på jobbet! Hur kul som helst och framför allt mysigt! Man kommer alla lite närmare och alla får njuta lite av vår fina avdelning.. Höhö.. Men i vilket fall så hade vi bestämt att alla fick tillsammans med sina föräldrar grädda sina egna våfflor och även pyssla ihop med sina barn. Alla fick tillsammans med sitt barn pyssla ihop en matteask med en mattemask! De fick pynt en stor tändsticksask och sedan bygga ihop maskar av kulor, antingen fem eller tio kulor lång. Sedan kan man gömma en del av masken i asken och sedan dra ihop lådan och fråga, nu är det fyra kulor utanför asken av tio. Hur många är det kvar då? osv.. Detta för att få en större förståelse för matematik över lag, för ju tidigare man kan så ett frö, ju lättare kommer förståelsen komma tillbaka senare i livet!

Men för att göra fint på avdelningen så gick vi iväg till baksidan av skolan och plockar nr1 av vårtecken, VITSIPPOR!

   

Dagen blev dock väldigt lång.. öppnade nämligen avdelningen i morse och vips så hade jag jobbat 7-17.30 idag.. Jag skulle egentligen ha slutat 13.00 Jo tack.. den tiden tänker jag plocka i sommar! Ta bort planeringen eller egen tiden eller någor likande sista veckan. Nästa veckan kommer jag öppna med så får lite övertid där med som jag kan plocka vid någon lämplig tid!   

Efter jag hade kommit hem kände jag att jag var tvungen att ut och motionera lite och få bort våffellukten! Solen sken ju så underbart och när jag var hemma och bytte om var det 18 plusgrader! Hej och hå! Åkte till Sanne och vi gick en liten bit över 5km i lite kuperad teräng. Vi joggade i de flesta uppförsbackar, vi var tom med så duktiga att en kvinna hejade på oss och sa att vi var jätteduktiga! Hehe! Roligt att höra!   

 

När jag kom hem åt jag spenat och vitlök i stekpannan och tomater med ost i ugenen! Mumsigt värre! 

Nu ska jag packa klart min väska för weekend i helgen, så skriver jag inget så beror det på att jag befinner mig utomlands   och kolla på criminal minds också.. om jag vågar vill säga!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards