Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Middag halv sju hos mig!

Av Helena Häll - 23 april 2013 21:30

Idag var det min tur att ha tjejmiddagen och som vanligt har min fanatasi tagit slut gällande maträtter när vi har hållt på i över ett år snart skulle jag tro. Iallafall vi som var med och startade upp gruppen, vi har från och till hållt på i över ett år, mest till vill säga.. Hehe.. Haft lite uppehåll över semestrar och julledigheter osv. Men idag var det som sagt min tur och hjälp med matidéen fick jag av Maria nu i helgen när vi var i ullared. Hon gav mig förslaget på en rätt som hon brukar bjuda på.. hon äter den inte själv då hon är vegetarian men hennes gäster och sambo gillar den. Så sagt och gjort letade jag reda på receptet där hon sa att det skulle stå... På baksidan av icas rivna gratängost förpackning.. Haha.. Jag har nog aldrig insett att det på baksidan av alla olika rivna ostar av märket ica, så står det olika recept. Jag letade en stund men på gratäng osten hittade jag mitt recept. Kyckling, spenat, vitlök, philadefiaost, citronsaft och kryddor i tortilliarullar med tomatsås och ost på. Mumsigt gott blev det! Jag blev förvånad över mig själv ibland att jag lagar så god mat.. Hahaa.. Sen blev det hallonmousse till efterrätt!

När ändå några av damerna var här packade vi upp lite av mina ullredssaker ihop. Fick visa upp mina klädinköp för som bland annat. Har köpt en hel del kläder men de får ni se en annan dag! Och sista delen i tajcon resa historien, den får ni imon! Nu måste jag diska klart det sista som inte gick in i maskinen sen bums ner i sängen! Är dötrött redan nu!

Första delen av receptet!


 

Andra delen av receptet!


 

Allt är framplockat, nu kör vi!


 

Kycklingröran läggs i tortillabröden som rullas.


 

Redo för tomatsås och ost sen in i ugnen.


 

Färdiggräddade! Redo att äta med en sallad!


   

Efterrätten! Hallonmousse med hallon och godisarna MochM och en blad från min egenodlade citronmeliss!

 
 
Ingen bild

Mamma

24 april 2013 20:56

Va gott det ser ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards