Direktlänk till inlägg 23 juni 2021

Svensk fotbollsextas och Fixar-Frasse firar midsommar!

Av Helena Häll - 23 juni 2021 21:12

Sverige är i extas! Sverige har fått fotbollsfeber igen! Sverige har vunnit sin grupp, främst tack vare Victor Claessons 3-2 mål på övertid mot Polen! Jo ja tackar jag! Jag ska dock erkänna att som den obotliga pessimist som jag är.. (har fått det från min pappa.. han påstår dock att han är realist och inte pessimist). Men måla fan på väggen är vi bra på båda två och efter mina två barn är jag dessutom ett nervvrak (mer än innan i sportsammanhang!) så jag klarade inte av att se de sista av matchen.. jag gick och la Max i matchminut 89.. några minuter senare exploderar flera av mina grannar i jubel (och halva stan!) precis efter det här jag Martin; Det är MÅL!!! 94:de matchminuten är det när Claesson sätter målet! Jag flög upp igen men Max låg snällt kvar och väntade på sin mor (ja han va mutad med mobilen!) men sen somnade han ganska kvickt men det var midsommarfirande på föris idag och de hade gjort egna kransar. Han var så fin att mitt mammahjärta smälte! Han var inte lika fin när han under middagen kastade sin gaffel i ansiktet på mig.. med taggarna först.. suck! Nu har jag iallafall duschat, tagit ansiktsmask och haft gurkor på ögonen, så nu är jag fräsch igen (höhö! Som att det skulle funka!) men jag är iallafall renare än innan! Det är alltid något!

#em #fotbollsem2020 #sverige #fotbollsfeber #midsommar #fixarfrasse #spa #småbarnsmorsa #pseudotvillingar

Alltså jag dör, ungen är ju så söt i sin lilla krans!

Firande på föris!

Elliot var istället söt på hemmaplan och övade på att äta sin lunch själv!

Mammaspa när barnen sover!

 
 
Ingen bild

Mamma

23 juni 2021 23:15

Jag dör vad söta de är ❤️❤️ och du med Helena ❤️!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards