Direktlänk till inlägg 17 februari 2021

Nominerad till årets mamma och årets prestation!

Av Helena Häll - 17 februari 2021 20:23

Hörni igår kom korten till barnens mitt första år böcker! Vi tittade igenom de framkallade bilderna igår och följande händer; Max försökte svajpa på korten så som man gör på en mobil. Hahaha! Alltså man får ju skämmas lite när ens barn är mer moderna än en själv. (Fast kanske lite väl moderna!) Sen vad som också hände var att min mamma inte såg skillnad på Martin som liten och Elliot som liten. Och där är Elliot säger hon till Max.. Nä, det är Martin säger jag.. Inte lätt det där, när ungen är en kopia av sin far!

Vilket fall som helst så spenderades delar av förmiddagen med att klippa och klistra lite i framför allt Max bok (då han är äldst!) men ett tag kände jag att jag kvalificerade mig som årets mamma och borde få en hedersutmärkelse för årets prestation! Sen insåg jag att jag förmodligen aldrig kommer bli klar med de där böckerna. Haha! Men jag kämpar på och kom en bra bit på vägen idag! Heja mig!

Nu har vi spenderat de senaste två timmarna med att sanera efter vi ätit middag och lagat mat. Eller rättare sagt martin fixade med bilen som krånglar (igen!) och jag lagade mat (med två barn!) vilket resulterade i en inventering av skafferiet (av FixarFrasse) och två sammanbrott (av Elliot) och efterföljande bad av båda barn och sanering av både matplats och kök! Nu sover iallafall barnen och jag och Martin sitter i soffan och äter popcorn! Ett bra avslut på en dag!

#februarimål #12sakerattgöra2021 #fixarfrasse #mittförstaår #åretsmamma #åretsprestation

Redo för pyssel i barnens böcker!

Här var jag väldigt nöjd! (En timme senare var jag inte lika pepp!)

Idag gick han halva vägen hem iallafall min lilla Fixar-Frasse!

Här hade vi redan hunnit duka av lite och dammsugit golvet! Hahaha!

Dagens tredje inventering av skafferiet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards