Direktlänk till inlägg 14 juni 2020

Flyttpackat, monterat cykelbarnstol och hamburgare till kvällsmat!

Av Helena Häll - 14 juni 2020 22:32

Idag på förmiddagen har min mamma och svärmor varit här och hjälp oss packa kartonger inför flytten. (Som imorgon bara är en vecka bort!) Herregud, äntligen ska vi flytta till vårt gemensamma boende med massa plats! För det har vi inte här, och speciellt inte nu när vi har flyttkartonger i halva vardagsrummet! Ahhh! Det är kaos och grejer överallt!

Men på eftermiddagen tog vi en paus från allt packande och bestämde oss för att montera Max nyinköpta barnstol till cykeln.. jo det tog sin lilla tid vill jag lova, speciellt när Max tänker att han också ska vara med.. men när han sov passade vi på att skruva, skruva och skruva.. Hahaha.. en fick hålla fast hållaren på rätt plats och hålla emot skruvarna med en skiftnyckel (det var jag) och martin fick använda en insektnyckel och dra åt allt så det skulle hamna på rätt plats.. hujeda mig vilket jobb för en cykelbarnstol men vad gör man inte för sin son.. tillslut blev vi klara och premiärturen tog vi inne på vår innegård. Max bröt ihop när han va tvungen att ha sin cykelhjälm men det gick över ganska fort och sen grät han en skvätt när vi spände fast han på en stillastående cykel men sen så va det faktiskt himla kul tyckte han! Och skrattade högt när martin rullade iväg med cykeln! Så det blir väl bra tillslut! Är bara martin som får det lite tyngre med en stol på 3,2kilo och en unge på strax över 10kg..

På kvällen hämtade vi faktiskt varsin hamburgare och satte oss vid västersjön och åt den till kvällsmat.. eller Max åt en muffins men han va lika nöjd för det.. han stoppade bara ner handen i dippen två ggr och försökte sno några pommes men annars så fick vi ha vår mat i fred! Nu blir det sängen i väntan på en ny vecka! (Dvs en vecka närmare förlossning!! Yeiii)

#flytt #flyttpacka #kaos #cykel #cykelbarnstol #cykelpremiär #cykelhjälm #hamburgare #västersjön #kvällsmat

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards