Alla inlägg den 19 juni 2018

Av Helena Häll - 19 juni 2018 19:52

Nu när pusslet är klart och jag måste fördriva mina förmiddagar medan Martin är på jobbet! (Eftermiddagarna består ju av fotbolls-VM) men ja ni har ju säkert redan gissar vad jag gör, jag läser ju givetvis! Och igår läste jag ut inte bara en bok utan två stycken! Ja jag hade börjat på båda och läst dem parallellt som jag gör ibland, haha! Jag lyssnar dessutom på en tredje bok på storytel! Men jag har egentligen inga problem att hålla isär de olika handlingar, och denna gång var det ju helt olika handlingar. Den första jag läste ut igår var Agatha Christies bok mordet i prästgården. Det är den första boken som utkom som handlade om miss marple. Jag har inte läst just miss marple innan utan bara annat av Christie! Men helt okej för att ha över 80 år på nacken! Galet när man tänker på det egentligen! Men va inte oroliga, mordet får en lösning även i denna bok och när man tror sig veta vem det är som är mördaren och hur det har gått till så har man helt fel, precis som vanligt när man läser Agatha Christie!

Den andra boken jag läste ut heter just boktjuven och är skriven av Markus Zusak. Boken har även blivit film (men den har jag inte sett än!) men som i alla lägen, böcker är alltid bättre! Och denna bok! Alltså jag är nästan mållös, det kan va en av de bästa böckerna jag läst. Vilken gripande historia som berättas om fosterflickan Liesel som själ böcker under sin uppväxt i ett nazityskland i krig, och berättelsen är berättat av ingen mindre än döden! Sloganen på framsidan säger allt; När döden berättar en historia måste du lyssna.
Å ja, denna boken fick mig till och med och gråta en skvätt och det händer inte så ofta när jag läser! Men fy fan alltså, läs den! (Lyssna inte på den!) utan läs den, läs den och bli gripen av dödens historia i andra världskrigets Tyskland!

#boktips #bok #tips #läsfrämjande #litteraturförmedling #läsa #boknörd #agathachristie #mordetiprästgården #markuszusak #boktjuven

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards