Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Morgon med Bosse!

Av Helena Häll - 22 april 2015 22:04

Ja, jag har tänkt ett tag att jag ska blogga och berätta om hur det är att vakna upp i en värld där jag bor ihop med Bosse. Det är nämligen inte lika fridfullt som när jag bodde själv. Idag väckte han mig 04,45.. På fel dag! Imorgon ringer klockan 04,45 idag skulle jag upp vid 6! Jag kan inte somna om för Bosse stökar runt i sängen och jagar mina stackars kroppsdelar (läs dessa jävla fötterna!) under täcket och när han inte är i sängen är han och tuggar på nån filt som jag har täckt mina möbler iom att de är städade och ska säljas. Han springer även och glider på golv, matter och filtar. Det var lönlöst att somna om. När jag väl lyckats ta mig upp ska jag kissa och Bosse sätter sig bakom på "ryggstödet" av toaletten med tanken att han eventuellt ska få en chans att dyka ner bakom min rygg och få bada i toaletten. När jag minst anar något tar kattfan ett jättesprång upp på varmvattenskåpet och tar avstamp på guess what, ja precis, spolningsknappen och vips så fick sig min rumpa en dusch. Skulle senare peta i mig lite gröt och medan jag hämtar hallon i frysen har han lyckas hoppa upp och stoppa ner huvudet i min havregrynsgröt.. Sen när jag skulle spola av allt, doppade han huvudet i vattenstrålen och blev dyngsur i hela huvudet.
När han väl la sig för att vila var platsen för detta i handfatet i badrummet.. Jag skulle ju borsta tänderna. Tror du han flyttar på sig? Eh, nä just det ja! Jag sätter på vatten och han blir blöt för andra gången denna morgonen. Tillslut flyttar han på sig så jag kan borsta klart. Morgonrutinen slutar med att Bosse försöker sluka mina skosnören innan jag ska gå till jobbet. Jag får som alltid lura iväg han för att få chansen att gå ut genom dörren. Och vet ni vad, det här vara bara idag!!!

#kattfan #bosse #kattunge #morgonrutin #tålamod #omväxlingförnöjer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards