Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Antikrundan i Jönköping

Av Helena Häll - 12 februari 2015 20:59

Av ett rent misstag slog jag på ettan och hamnade mitt i Antikrundan! Eller mitt i, jag missade bara de första 10-15min typ.. Och genast blev jag lite till mig! Herregud, det är ju hemifrån! Jag minns när de var här i somras, jag hade totalt missat det men råkade gå förbi när jag skulle gå runt munksjön! Men måste sägs att jag är ett litet smygfan av Antikrundan, det är ett mysigt program och roligt och se när de är på hemmaplan! Programmet är inspelat bara några 100m från där jag bor, nästan lite ascoolt ju! Men det som slår mig ju mer jag tittar är, vilken fasansfull dialekt vi har! Herregud! Låter jag så fasansfull med?! Paniken börjar komma i full galopp! Vet ju att de sägs att "vår" dialekt inte är så vacker, men att det var så illa var jag inte medveten om! Speciellt de stackars Huskvarnabona.. Jösses, jag har numer svårt att koncentrera mig på programmet utan bara på alla som pratar jönköpingska!!

#dialekt #antikrundan #jönköping #låterhemskt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards