Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Onsdagsmys i skogen!

Av Helena Häll - 13 februari 2013 18:47

Det är så skönt och fridfullt i skogen. Och fördelen med att man har sitt jobb precis jämte skogen är att man kan gå dit när som. Idag var vi inte så många barn pga sportlov, sjukdomar och extra ledighet så efter middagen idag så traskade vi iväg mot skogen och gick inte på stigarna utan klättrade bland snön och pinnarna och utforskade den fina skog vi har precis jämte förskolan. Mycket av skogen där vi var idag är barrskog och tallarna är sjukligt höga (som ni ser på bilderna sen..) Men det kändes verkligen som att gå i en trollskog och både jag, susanne och barnen trivdes och var på toppenhumör. Vi har pratat mycket spår med barnen och så fort vi går till skogen så ser de spår över allt av alla möjliga konstiga djur. Men vi hittade ett fotspår av vad som ser ut som en giganstisk hund.. Men helt säkra var vi inte..


Idag jobbade jag sent (igen!) mest pga att jag hade två utvecklingssamtal idag innan jag fick gå hem. Jag funderade på om jag jobbat ganska mycket denna vecka med.. (som alla veckor..) och ja, när jag räknad på det så har jag jobbat mer än förra veckan.. Jag har spenderat 31 timmar på tre dagar på jobbet! dvs, bara 7 timmar kvar då.. och imon gör jag 6,15 av dom.. haha.. på fredag ska jag bara jobba 45min då..   men nej.. mina kollegor är lediga båda två så med hjälp av en annan avdelning så ska jag jobba över hela dagen! Höhö.. Snart helg igen och då blir det bäckafest i Tranås hos Emelie och Jakob, ska bli kanon kul! Längtar redan! Imorgon är det alla   s dag! Har redan fått ett kort angående det, men det får ni höra mer om imon!


Stora mystiska fotspåret!


 

En gren där snön hade lagt sig som en orm på..


 

Letar spår!


 

Här hade ett rådjur gått.. Vi hittade även platsen där han hade vilat sig också.


     

De enorma tallarna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards