Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Helena Häll - 27 februari 2013 20:43

Fan Fan Fan! Jag betalade förtvivlat mina räkningar i morse, alla konstiga räkningar som kommer en gång i kvartalet, eller en gång om året och alla andra räkningar kom NU! Va fan? Jag betalade räkningar i morse för 10 000kr! Va fan?! Jag är ensam i mitt hushåll men va fan 10 000 jävla kronor i räkningar! Men det allra värsta slog mig nu på kvällen.. Jag såg på facebook en annan av mina föredetta klasskompisar från högskolan skriva något om CSN-lånet.. HELVETE OCKSÅ!   FAN I HELVETET! Hittar inte räkningen men loggade in på csn hemsida och visst var det så, sista betalningsdag, idag! FAN! 2000kr TILL i räkningar! Februari är nattsvart gällande räkningar 12000kr i sjön! Fan hade ju kommit två veckor till grekland på det, MINST! Ne, jag är inte bitter!   

Av Helena Häll - 27 februari 2013 14:43

Idag och igår har jag gjort många bra och små framsteg till att bli mitt gamla vanliga jag! I måndags hade jag nämligen vad som kan tänkas vara 2013 sämsta dag. Inget gick som det skulle. Så med andra ord, det kan bara bli bättre efter det och det har det!   


1. Jag har inte sovit middag på två dagar, orkar med andra ord en hel dag utan att kollapsa av trötthet.. Även om jag måste vila i soffan, men inte sova!

2. Jag tvingade mig att gå på bokrean igår (shit jag var död efter de, men jag gjorde de!)

3. Idag har jag gått en kort pw, jag gick nästan samma sträcka i måndags, då tog de 30min. Idag gick jag längre och handlade dessutom också och det tog 40min. Yiiho! Dock var jag genomsvett och döanfådd efter denna pw men I did it!

4. Jag ska snart ge mig ut på en fika stund på stan med mina gamla högstadiekompisar! Vi var ett gäng som höll ihop och idag råkade 4 av 5 av oss va i samma stad. En liten skolreuinion si så där 10 år efter! Ska bli kul!

5. Jag har ju sagt att jag förmodligen gått upp en hel del medan jag varit sjukskriven då jag inte kunnat röra mig så som jag velat, men chocken idag kom när jag vägde mig.. eh gått ner 1,5kg! Gött! Tack för den! '

6. Sen vet jag att jag börjat bli mig själv när jag idag satt mig för att titta på skidvm.. Eller satt och satt.. JAg gick runt nervöst, hoppade (om än mindre än vanligt) och skrek så det hördes till Italen (med andra ord Helena i ett nötskal när hon tittar på spännande idrotter!) Grattis Sverige och Johan Olsson till silvret (igen?! Sveriges fjärde silver detta VM).

7. Och vad gör inte en sommarmänniska lyckligare än när solen skiner. Det gör så otroligt mycket för en känslomänniska som mig.   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards