Direktlänk till inlägg 27 augusti 2021

Renässansen av 90-talet!

Av Helena Häll - 27 augusti 2021 20:24

Idag på förmiddagen var jag med Max på hans förskola och hälsade på en sväng. Han har ju varit ledig i två månader och det är liiite länge när man är två år för att sen bara studsa in i det igen. Iallafall om man heter Fixar-Frasse! Så vi var med ute på gården med hans avdelning och lekte en timme ungefär.

Efter vi ätit lunch så åkte jag några ärenden medan Eje sov och Max och Martin var vakna och hade lite utvecklande skärmtid i soffan. Men något som slog mig i klädaffären och något jag faktiskt har funderat på ett tag är intresset för filmer på barnkläder. Speciellt 90-tals filmer.. lite som en renässans av det glada 90-talet förklätt på alla småbarn! Sen slog det mig!! Är ju givetvis föräldrarna till småbarnen som i stor mån är uppvuxna på det glada 90-talet som vill kunna relatera till sina barn genom deras kläder! Så även jag! Så jag köpte en hoodie till Max med Jurassic World, och dessutom en Hogwarts t-shirt till han också. (Ja jag vet den första filmen kom 2001, men första boken kom på 90-talet!) Tröjorna fanns inte i Ejes storlek så han fick ett par gröna byxor istället. Och jag fick ett par leggings. Och Martin fick ingenting han! Hahaha!

Jag hann även på min shoppingrunda, byta mina gympaskor som de blivit hål i efter fyra månader. Det var ingen problem, de var väldigt tillmötesgående och väldigt serviceinriktade på stadium outlet! Femstjärnigt bemötande! Jag hann också handla lite på maxi och som sagt gå på H&M också, allt på strax över en timme i lunchrusningen en fredag! Effektivt jobbat av mig!

Nu på kvällen har vi varit och premiärquizat för den här säsongen! Vi kom tvåa på 21p, helt okej resultat tanke på att vi hade känslan av att det gick sådär! Men nu är vi hemma igen, två övertrötta barn har somnat, två trötta föräldrar njuter av den totala tystnaden som råder! Imorgon väntar nya äventyr! Sista helgen som lediga tillsammans, Hujedamig vad tiden går fort!

#renässans #90tal #tbt #jurassicworld #harrypotter #film #hm #shoppa #småbarn #pseudotvillingar #quiz #quizkväll #stadiumoutlet

Max nya hoodie! Jag är så glad i denna! Hoppas Max blir det med!

Max t-shirt och Elliots byxor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards