Direktlänk till inlägg 27 februari 2021

En soffa mindre. En hund mer!

Av Helena Häll - 27 februari 2021 21:58

Idag blev vi av med vår soffa! Eller av och av, vi sålde den och skickade med fotpallen på köpet, till ett ungt par som verkade skitnöjda över soffan! Vi fällde en tår över den sköna soffan som nu både har stått i vardagsrummet, arbetsrummet, köket och sen vardagsrummet igen. Men sen insåg vi att fasen va mycket plats vi har igen! Och så blev allting bra.. (eller ja vi diskuterar fortfarande det där vittvinsskåpet (vitrinskåp) som martin vill ha).

Vi har idag även tagit tag i att laga vår dubbelvagn! (Det var väl på tiden!) den hade punka på ett däck. Så vi var på Biltema och köpte ny inneslang till det och hoppas att de tre andra däcken inte har någon pyspunka på sig då vi nu pumpat upp dem alla fyra! Det återstår att se när vi sätter i barnen i vagnen sen! Haha!

Men när vi ändå va ute och åkte så passade vi på att hämta hem hunden Herman för lite hundgos! Max blev överlycklig! Han älskar den hunden! Han fick gå lite själv med han i kopplet och det gick bra fram tills han skulle stanna och plocka sten på gångbanan.. då släppte han Herman! Hahaha! Bra hundvakt den där Max! Sen satt han jämte och studerade Herman i detalj när han åt! Och flyttade runt i hans mat och tvättade händerna i hans vatten! Tur att han är van vid barn den hunden! Men sen när barnen hade somnat så satt Herman och tittade på Mello med mig och Martin, kanske inte så mycket för han ville se mello utan för att det fanns tilltugg att äta! Så efter ungefär 713 stycken gurkstavar så sover han nu gott den lilla hunden och det är även dags för mig att sova lite. Undra hur natten kommer bli, kan ju bara hoppas att barnen överraskar oss med att sova trots att de båda typiskt nog tog en sovstund i bilen innan! Vi håller tummarna!

#säljasoffa #lagavagn #dubbelvagn #biltema #punka #melodifestivalen #herman #hundgos #mops #pug

Max och Elliot övervakar soffan och fotpall innan försäljning!

Kaos i hallen efter nedmontering av vagnen!

Ute och går med hunden!

Max inspekterar intaget av mat!

Här plockar Max ur bitar medans Herman äter och ger dem till mig. Fint att han tänker på sin mor som
uppenbarligen behövde lite hundmat!

Mellomys!

Herman blir bortskämd av sin moster och morbror! (Mest av morbror!)

Herman är ungefär lika bra på att titta i kameran som våra barn är.. haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards