Direktlänk till inlägg 22 februari 2021

Måndagslik!

Av Helena Häll - 22 februari 2021 21:04

Först vill jag bara säga att ifall någon nu hade trott att jag verkligen skulle få en god natts sömn igår natt så hade ni fel. Natten var gräslig. Elliot va vaken och härjade i timmar. Martin somnade om som ett kryss rakt över sängen med fötterna på min kudde och förstod inte alls att jag inte fick plats när jag ville att han skulle flytta sig. Kan säga att idag har vi fan inte låtit Elliot sova en blund sen han vaknade vid tvåsnåret i eftermiddags! Inatt ska här sovas mer än fyra timmar!

Annars idag tog det lång tid att bli människa på morgonen. Men tre koppar kaffe, två bajsblöjor (inte på mig utan mina barn då!) och så lite sol så kunde jag iallafall få ur mig en hel mening. Sen när morsan kom vid elva-snåret så inser vi att vi har lika dana kläder på oss!! Hahaha! Vad är oddsen för det då? Men vi har visst köpt dem samtidigt i Ullared för flera år sen! (Upplyste mamma mig om!). Men jag har också en snabbis varit och shoppat idag. På en av mina nya favoritaffärer! Clas Ohlsson!! Vad mycket roligt de har där!! Åh jag skulle kunna köpa halva affären! Men idag skulle jag egentligen bara köpa lite tavellister till vårt kök och en lamineringsmaskin på rabatt (en lamineringsmaskin är en förskollärares bästa vän!) och så praktiskt att ha!! (Tycker jag!). Men så hittade jag en sån där tavla med sånna där utbytbara bokstäver som man kan skriva vad man vill på och vips så följde en sån med hem också! (Finns bild nedan om ni inte förstod min flummig förklaring!)

Nu är klockan nio och resten av familjen har redan somnat.. (det säger en del om gårdagsnatten det) men nu ska somna jag med ett leende på läpparna för att detta var min sista ensam-måndag på länge! Nästa vecka går martin hem och är ledig på måndagarna! (Haleluja!)

#måndagslik #trött #småbarnsmorsa #pseudotvillingar #likasombär #sammatröja #ClasOhlsson #shopping

Mamma och jag i våra likadana tröjor! #likasombär

Max blev helt chockerad över detta! (Eller inte.. han är bara bäst på att göra roliga miner!)

Mina nya inköp (en massa annat bröte!)

 
 
Amisa

Amisa

22 februari 2021 21:23

Lilleman kanske håller på och får tänder så att det är därför han sover dåligt just nu?

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Helena Häll

23 februari 2021 06:34

Kan ju hoppas. Storebror fick sina runt 1-års åldern dock. Han sov dock middag sent igår så det kanna varit det med för inatt har han sovit betydligt bättre!

 
Ingen bild

Mamma

22 februari 2021 22:15

Vad ska vi ha på oss imorgon tro...? 😀

Helena Häll

23 februari 2021 06:35

Bra fråga! ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards