Direktlänk till inlägg 23 september 2020

Brittsommar med BVC

Av Helena Häll - 23 september 2020 20:11

Jo det här med brittsommar.. jag har funderat, vem fasen är Britt och varför har hon valt att ha sin sommar nu på hösten? Skämt o sido, jag klagar inte, men har nu lärt mig att brittsommar även kan ha andra namn så som fattig mans sommar, grävlingssommar eller indiansommar (detta enligt Wikipedia). Men huvudsakligen kallas det brittsommar för det brukar begränsas till runt 7 oktober och gissa vems dag det är! Jo det är Birgitta och BRITTs namnsdag. Man firade visst BRITTmässan då och heliga Birgitta blev just heliga Birgitta när hon helgonförklarades just den dagen (alltså inte idag utan 7 okt!) så men de i bakhuvudet får det gärna inom kort komma quizfrågor på något ovan innan jag har glömt det igen!

Men brittsommarvarmt har det varit idag i vilket fall, så man på eftermiddagen bara behövde en tunnare tröja! Alltså så härligt! På förmiddagen behövde man en lite tjockare tröja bara! Haha!!
Men på förmiddagen var vi på BVC för Elliots 2 månaders besök! Vår BVC-sköterska tyckte han var väldigt lik sin far, jag är bara benägen att hålla med! Jag ska leta upp ett foto på martin som bebis ska ni få se! Men sen tyckte hon även att han var lång med.. Hmm.. ja det kan man säga.. han var 60,7cm och är 2 mån.. han har alltså MINDRE än en meter kvar sen har han växt om mig! (Ahhhh!) och de som fick det till att han var 49 cm när han föddes.. ja jo! I den här farten blir han basketspelare! Cirkus 5,3kg väger ungen med! Så jämför man Max från hans 8veckors besök (Elliot är 9 o halv vecka ifs) så skiljde det 2cm och 400g! Max brås uppenbarligen på mig, kort och rund och Elliot på sin far, lång och smal! Hahaha!
Nu är kvällens mål att försöka hålla mig vaken till nio om det går! Önska Mig lycka till!

#brittsommar #bvc #elliot #pseudotvillingar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards