Direktlänk till inlägg 20 september 2020

Tipsisrunda och upptejpning!

Av Helena Häll - 20 september 2020 15:49

Idag bestämde vi oss för att det var premiärdags för höstens första tipspromenads-söndag. En liten mysig ritual som Martin förde in i mitt liv när vi träffades och som jag med glädje anammat. Tycker det är så mysigt med tipspromenad och så får man något att göra på söndagarna. (Nu är vi ifs lediga varje dag, ialf en o en halv vecka till). Men numer är det lite meckigare när man ska iväg med två barn och måste ha med sig dubbelvagnen. Den går nämligen inte in i vår bil! Hahaha! Ops! Så vi monterade isär den så mycket som det gick och stoppade in den i mamma o pappas bil istället. För där gick den in! Och så tog vi med oss våra mammor på tipspromenad. Så jag, Martin, Max, Elliot, min mamma och Martins mamma gick rundan (och fikade) och hoppas nu på att någon av oss vinner! Max han gick bokstavsjakten och Elliot fick ingen bricka alls (snåla päron!). Frågorna var överlag ganska lätta idag även om de blev lite förvirrat på fråga nio, då två alternativ var likadana. Vilken stavning är den korrekta? 1. Noggrann X. Noggrann 2. Noggrand hmmm.. Jadu.. jag tar både 1 och X då! Hahaha!

Väl hemma sen igen så följde martins mamma med oss hem en sväng (iom att hans pappa jobbar idag) och så lyckades vi mäta upp och tejpa upp de två olika alternativen av sofforna vi tittat på. De var lika långa på längden sen var det en med divan och en som en hörnsoffa. Men nu har vi bestämt oss för den med divan, även om den var något mindre. Men den blir betydligt större än den vi har idag och vi kan sitta i den hela familjen utan problem. Så det kommer bli toppen! Nu är det bara nästa dilemma att man ska välja tyg, ben och färg på den också. Men bara att vi har bestämt oss för en soffa får ju ses som ett enormt framsteg! Då är det bara nytt köksbord, ny säng, ett vitrinskåp och en ny bil som står kvar på inhandlingslistan! (Och förmodligen lite till!).

#tipspromenad #quiz #söndag #söndagsnöje #fika #cyrus #västersjön #nysoffa #miomöbelvaruhus #upptejpning

Lite bilder från tipspromenaden.

Här nedan följer bilder på ungefär hur soffan blir i vårt vardagsrum!

 
 
Ingen bild

Mamma

20 september 2020 17:04

Vilken trevlig dag vi hade! 👍 🥰

Helena Häll

20 september 2020 17:33

Ja mycket! Nu hoppas vi på vinst med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards