Direktlänk till inlägg 16 september 2020

Felsjungningar!

Av Helena Häll - 16 september 2020 21:39

Ja vi har väl alla våra klassiska felsjungningar i bagaget! Den ena mer konstig än den andra.. (mina ska vi inte prata om..) jag kommer fortfarande titt som tätt på nya textrader jag sjungit fel hela mitt liv.. men priset vet i tusan om det inte går till min sambo! Alltså den mannen kan få mig att skratta så jag gråter hejdlös (av en god anledning nu då!). Enda sen vi fick barn har jag kommit på han med att sjunga fel i ett antal barnsånger.. (som förskollärare tycker jag detta är extra roligt!)

Så senast idag när vi bytte blöja på barnen så mumlande han och sjöng lite, och det tog ett tag innan jag ens fattade vad han sjöng på.. ni vet barnlåten huvud, axlar, knän och tår.. ja vad han sjöng var ungefär; händer, händer, klappa får... hahahahahaha! Fatta om jag har skrattat mig igenom kvällen, bara jag kommer att tänka på det.

En annan liten felsjungning från han gäller klassikern Idas sommarvisa, då går texten: du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart. Men martin han sjunger följande; du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån puttar på.. första gången jag hörde han sjunga det var när vi skulle natta Max en kväll.. jag skrattade så mycket att jag fick gå därifrån..

En annan sångblooper från min älskade sambo är den klassiska jullåten tipp tapp! (På tal om tidigare inlägg relaterat till julen!) men han har inte fattat att man sjunger tipp tapp, tipp tapp osv i refrängen utan han har alltid sjungit; tick tack, tick tack... hahahaha!

Men som sagt jag har mina också, men det är främst på poplåtar jag har trott de sjungit något annat än vad de gjort, inte på klassiska barnsånger som jag trodde de flesta kunde utantill... alla utan min sambo uppenbarligen!

#felsjungningar #sjungafel #hurgårtexten #huvudaxlarknänochtår #idassommarvisa #tipptapp #klassiskabarnsånger

 
 
Amisa

Amisa

16 september 2020 22:33

Jag tycker det var lite gulligt med hans felsjungningar!
Kanske fanns det inte så många som sjöng med honom när han var liten?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Helena Häll

16 september 2020 22:49

Jag får mig ett gott skratt iallafall! :)
Hans pappa ägde en skivbutik hela hans uppväxt så musik har alltid funnits med och sjöng gjorde hans mamma för han med.. han glömde nog bara lyssna på texten.. Hahaha!

 
Göran

Göran

17 september 2020 10:49

"Tigga räkan, ingen fara..." sjöng min lillebror för typ 45 år sen. Avdelningen: Gissa psalmen!
(Tryggare kan ingen vara)

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Helena Häll

17 september 2020 11:37

Hahaha! Ja den var bra! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards