Direktlänk till inlägg 18 augusti 2020

Vinshopping och nutellagrottor!

Av Helena Häll - 18 augusti 2020 21:48

Idag har vi vart och shoppat på Systembolaget hela familjen. Hahaha! Vilka föräldrar vi är! Men ni som känner oss vet att vi väldigt sällan dricker något så det lilla vi shoppade idag lär räcka ett bra tag! Men anledningen var egentligen att min bästa vän fyller år idag så vi åkte dit för att köpa en flaska vin till henne i present! Och då passade vi på att köpa lite till oss också. Jag köpte bland annat en sån där liten miniatyrvinflaska till mig. Åh vad det ska bli härligt att njuta av ett glas rött vin en vacker dag. Har inte druckit det på flera år! (Har ju vart gravid typ konstant sen hösten 2018.. Hahaha) efter shoppat lite vin och öl och ett paket blöjor åkte vi bort och lämnade presenten till födelsedagsbarnet. Sen va det ju det där med att plastpåsarna är svindyra och vi packade drickat i barnvagnen.. tills vi kom till bilen.. ja och nu då, barnvagnen behöver ju vikas ihop så vi la drickan på golvet i framsätet och hade barnens skötväska som krockstopp! Haha!

Sen när Max sov middag (och martin med uppenbarligen) så fick jag ett sånt där bak-infall igen! Men lillebror va inte supernöjd så satte honom i selen och vips så hade jag två fria händer och en nöjd bebis. Dock blir armarna lite som T-Rex armar när man har selen fram på magen sådär, ens armradie är lite begränsad men jag lyckades baka nutellagrottor ändå! Receptet jag hade var på jordgubbsgrottor istället för hallongrottor men vi hade typ en sked jordgubbssylt kvar och en hel burk nutella så då tog jag det istället. Och det gick bra det med. Skulle nog dock haft mer nutella i för de blev lite för lite enligt mig (är en nutellaälskare!). Men de blev goda ändå! Så här kommer receptet:

Blanda 1dl socker, 5dl mjöl och en halv tesked salt och blanda detta med 200g rumsvarmt smör. Nyp ihop degen och forma sedan bollar som man lägger på en plåt, gör en urgröpning i varje boll och lägg nutella i varje utgröpning och grädda kakorna i 14-15min på 200 grader. Låt dem svalna på plåten. Voilà! Klara!

Vi har redan ätit upp ett antal av dem och känner jag oss (mig och martin) så är de slut inom några dagar.

#shopping #systembolaget #vin #öl #nutellagrottor #baka #recept #bakrecept #gottegrisar

Alla sätt är bra! Drickan på golvet när det är dyrt med plastpåsar.

 
 
Ingen bild

Mamma

19 augusti 2020 18:58

Ett tips: Pappa har alltid ett par tygpåsar i bilen till inköp på systembolaget! 😀😀😀

Helena Häll

19 augusti 2020 20:52

Smart far jag har! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards