Direktlänk till inlägg 29 juli 2020

10 dar och 14 månader!

Av Helena Häll - 29 juli 2020 22:21

Så gamla (eller unga) är mina killar! Ja alltså mina småttingar då, min sambo är ju också min kille, men min stora kille! Idag fyllde nämligen Max 14 månader (eller 1 år och 2 månader) och lillebror fyllde 10 dagar! Och det firade vi med ett besök på BVC, för lillebror då vill säga! Han skulle på sin första bvc invägning och längdkontroll! Han hade gått upp vikt (Yes!) och när jag kom hem och tittade så visade det sig att Max och lillebror vägde exakt på gramet lika mycket efter 10dagar! Och vår bvc sköterska (vi har samma till båda!) sa att hon verkligen såg syskonlikheten på dom, möjligvis att lillebror är lite mer lik min sambo förtillfället. Men det var Max också när han va yngre, nu är han mer lik mig (kort och rund.. Hahaha!) men i vilket fall så hade lillebror växt över 4cm på 10 dagar så vår bvc sköterska mätte om två gånger och sen kom fram till att antingen blev han mätt någon cm för kort på BB eller så växer han så det knakar! Återstår att se nästa gång hur längden (och vikten!) utvecklar sig! Nu ska jag försöka sova lite medan martin har lillebror (som ifs hickar så det hörs över halva bäckalyckan) men jag ska nog lyckas slockna av utmattning om inte annat.

#barn #pojkar #minasöner #14mån #10dagar #bvc #syskonlika

 
 
Amisa

Amisa

29 juli 2020 23:11

Dom var verkligen lika varandra era söner. Vilken härlig min lillkillen gjorde på det sista kortet!

Ha det gott och sov gott!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Helena Häll

30 juli 2020 05:43

Ja de börjar bli det! Återstå att se när de växer upp den hur de ser ut då!

 
Ingen bild

Mamma

30 juli 2020 13:17

Mormor och morfars gullegrisar ♥♥ !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards