Alla inlägg under februari 2018

Av Helena Häll - 10 februari 2018 22:55

Ja men det börjar ju bra! Os alltså.. hela os första guldmedalj gick till.. (trumvirvel) Sverige!! Och os första fjärdeplats gick även den till Sverige! Jävla synd att hon inte orkade hålla i på slutet ebba Andersson så hon kunde blivit trea! Men men jag är nöjd, mer än nöjd! Hade inte trott att de skulle gå redan första dagen på den första tävling! Sen fick vi en sjunde plats i skidskytte med! Vilken öppningsdag! Härligt att det är två veckor kvar också!

Annars har jag och Martin idag haft slapp lördag, så skönt! Vi har ätit pannkaksfrukost, kollat på game of thrones, vart och tränat (men min fot gör fortfarande lite ont!) sen hämtade vi mumsig kinamat från Mr. Rice i Jönköping och så kollade vi på mello! Ja, jag vet inte vad jag egentligen ska säga om denna veckan heller.. haha! Jag är en mellofan, ett stort mellofan men när jag efter en deltävling att Samir o Victor är bäst.. ja nä då vet jag inte längre! Än så länge ingen låt jag ens kan tänka mig i närheten av att vinna ens den svenska uttagningen.. blir två fortsatt spännande veckor för att se om vi har något att komma med överhuvudtaget!

#os #guld #fyra #charlottekalla #ebbaandersson #längdskidor #skidskytte #hannaöberg #pannkaksfrukost #gameofthrones #gym #träning #mrrice #jönköping #melodifestivalen #samirovictor

Av Helena Häll - 9 februari 2018 22:26

Idag har jag sett på invigningen av OS, äntligen väntar två veckor av sport, sport, sport och ännu mera sport och förhoppningsvis lite medaljer. Hoppas vi får några skidmedaljer och vårt förväntade guld i skicrossen! Och har vi tur i någon annan sport.. kanske ishockeyn?
Idag har vi också lagat en ny rätt i vår (min!) nya kokbok jag fick i julklapp, falukorv i ugn med krämig pasta! Mycket gott faktiskt och superenkelt! Receptet kommer här nedan! Och ännu en gång såg de nästan ut som på bilden i kokboken! Hehe! Vi har också varit och quizat (som vanligt) på fredagar och vi vann idag med!! Wow! Sammanlagt 5p före tvåan! De börjar ju gå riktigt bra för vårt nya lag nu! Så roligt! Nu har vi sett på spåret i efterhand och de va ganska svårt men tur att de kom en skidfråga så jag kunde den! Nu blir det sängen för imon väntar just skidor och os tar sin början på riktigt! Hejjja Sverige!

#invigning #os #olympiskaspelen #sverige #hejasverige #recept #falukorviugn #mat #quiz #påspåret

Av Helena Häll - 7 februari 2018 21:11

Idag var det min tur att ha tjejmiddag (ja Martin var med då också!) men sen var det bara tjejer! Anna, Linda och hennes dotter ellionor var här och åt fläskfilégryta och ris! Mumsigt värre, så gott att det (bara) blev en matlåda över så fick ställa mig och koka pasta och steka falukorv nu efter diskningen så jag med får något i magen imon när jag är i Borås!

Förövrigt klev jag på en glasbit igår innan jag skulle åka hemifrån och tänkte att de löser sig nog, sattes på ett plåster och sen gick till bussen. Det löste sig inte utan jag hade fortfarande ont idag och nu på middagen fick Anna ut glasbiten (tror vi) en glasbit är iaf ute ur foten så vi hoppas att de bara var den! Nu går jag runt med en jätteplåster under foten dränkt i alsolsprit och bara en strumpa på mig, Haha! Imon hoppas vi foten är på banan igen!

#middag #fläskfilegryta #ris #operation #glasbit #glasbitifoten #omplåstrad

Av Helena Häll - 6 februari 2018 08:45

Nu sitter jag på en överfull buss mot Borås! (Förövrigt har busschauffören idag en extremt bred Norrköpings dialekt, haha!) Ibland undrar jag hur många människor som ska åka buss på morgonen, men jag vet ju att det går mot Landvetter också! Och idag hade nog typ ALLA (utom jag) en resväska! Så med andra ord, alla andra ska till Landvetter och jag till Borås högskola! Haha! Men jag kan förstå dem, vem fan vill inte åka till något varm ställe i de här vädret! För övrigt små snöar det i Jönköping just nu (som att vi behöver mer snö! -Nej tack!).

Igår hade vi obligatoriskt seminarium i skolan, vi skulle redovisa en vetenskaplig artikel vi läst och berätta om innehållet, se den med källkritiska ögon och även kunna koppla den till vår kurslitteratur! Vi valde en väldigt intressant artikel (vilket förvånar mig då jag inte är så förtjust i vetenskapa artiklar just!) men den handlade om ungdomars informationsbeteenden och om de är bättre informationssökare än oss andra iom att de växt upp med internet! Vilket de inte var, kom de fram till! Artikeln hette iaf the Google generation! (Och förövrigt har jag redan fått mitt betyg inlagt och blivit godkänd på redovisningen!) Härligt! Efteråt gick jag och min partner i crime (el i skolarbeten!) Sofia och åt lunch påsett pastaställe i Borås, supergott! Bra sätt att fira en godkänd redovisning!

Efter skolan var jag och Emma (med barn) uppe hos Anna och åt lite födelsedagstårta! Hennes son Albin fyllde 4 förra veckan och ingen av oss kunde komma så vi kom två dar senare och åt resterna av tårtan! En chokladtårta i lager med en grävskopa och ett stenbrott på toppen! Alltså hon är så duktig på att göra tårtor Anna! (Och goda är de också!) bilden nedan är ju dock efter över halva tårtan var uppäten! Den var väldigt mäktig så vi åt inte upp allt utan fick med oss varsin liten matlåda med tårta med oss hem till våra män, haha!

När jag kom hem åkte jag och Martin och handlade på Ica maxi sen lagade vi mat och sen stupande jag i säng (redan typ strax efter åtta!) välbehövligt! Imorgon är jag ledig, de ska bli så skönt!

#måndag #buss #swebus #pendla #borås #redovisning #vetenskapligartikel #godkänd #lunch #födelsedagstårta #tårtkonst #handla

Av Helena Häll - 3 februari 2018 22:07

Nu ser vi på mello och undrar vart Sverige är påväg.. suck och stön! Men jag hejar på Edward blom bara därför!

Annars idag har Martin fortfarande varit sjuk så jag och Martina (hans syster) har vart på Vasamuseet och kulturvandra oss igenom det med guidad tur och två filmvisningar och eget bevandrande i hela museet. Jösses vad stort de var där inne.. det minns jag inte, har ifs inte varit där sen jag va typ 10 år! Haha! Vi fick lära oss mycket nytt och lite gammalt! Vi kunde ju lite innan och kunde briljera lite under rundvandringen, höhö! Sen när vi var klara att beskåda detta skepp som sjönk 1628! (Och plockades upp 1961 - 333år på botten!) så åkte vi till Odenplan, åt lunch sen tog vi pendeln hemåt och handlade inför middagen som vi lagade sen! Fläskfilégryta och ris! Mumsigt värre var det! Vi hittade ett random recept på internet och tog det!

Nu har vi iallafall sett mello klar! Och två män ska kan sjunga gick vidare men är lite ledsen hade gärna sett Edward blom gå vidare! (Iallafall till andra chansen!) nu ska vi se på pitch perfect!

#stockholm #vasamuseet #vadaskeppet #kultur #melodifestivalen

Av Helena Häll - 2 februari 2018 21:31

Kl 12.25
Nu står jag på Sergels torg och väntar på Niklas! Jag har lyckats åka enda från Solna helt själv och sedan lyckats gå runt i underjorden och åka ett antal rulltrappor hit och dit, utan att gått vilse en enda gång! Woohoo! (Jag läste på skyltarna!) blir värre sen när jag ska åka hem! Hahaha! Men pendeltågen ska visst va skyltade med ett stort J, så de ska väl lösa sig!

20:56
Nu sitter jag uppkrupen i soffan och har haft en hel eftermiddag på stan med min kusin i ett halvsnöigt Stockholm, vi shoppade, gick sightseeing, åt lunch och hade det lika trevligt som vanligt! Sen åkte jag hem och lyckades ta mig hela vägen hem utan några missöden. Sen har vi hängt med sjuklingen och hans syster i soffan, ätit hamburgare, kollat på på spåret och bara tagit det lugnt! Nu sitter vi kvar här och gissa vem av oss som redan sover.. jo snark-Herman förstås! Haha!

#stockholm #utepåtur #semester #sergelstorg #pendeltåg #sjukligen #herman #mops

Av Helena Häll - 2 februari 2018 09:56

Kl 16:47 torsdag
Nu sitter vi på bussen till Stockholm eller rättare sagt det har vi gjort ett tag nu och lika lång tid är det kvar.. Gud va lång tid det tar till Stockholm! Är van med mina bussresor till Borås, de tar en timme och tio minuter.. denna tar 4,5! Martin han vilar ögonen (vilket han har gjort ett tag nu, haha! Kul sällskap!) men jag roar mig med att spela mobilspel och läsa bok! Nu blir det ett stopp i Norrköping!

09.27 fredag
Nu sitter jag och äter frukost för mig själv någonstans i Solna! Haha! Martin stackarn har feber idag, har var dassigt igår med, förmodligen en förklaring till att han blundade typ hela bussresan! Va som att ligga jämte en brinnande brasa inatt i en 1.40 säng! Haha! Men tycker lite synd om han, men mest är jag nog orolig! Men jag kan ju roa mig själv på stan! Ska ju träffa kusinen på vift!

Igår när vi kom till Stockholm tog vi pendeln till rätt station, (har aldrig åka pendeln innan, tror ja!) utan mest bara tunnelbanan! Men i vilket fall, Martina kom och hämtade oss på stationen och åkte med oss hem till dom där vi fick tacos och Herman va så glad att se oss! Efter hans kvällspromenad var det hos oss han kom och la sig den gosen, men han är ju van att ligga på tvären mellan oss, det gick inte i denna lilla säng utan han la sig som tredje skeden och vi låg där som packade sillar ett tag! (Ni kan gissa vem som somnade först, jo snark-Herman!).

Återkommer senare med mer uppdateringar!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards