Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

Måndag med redovisning, lunch, tårta, handling och en tidig sänggång!

Av Helena Häll - 6 februari 2018 08:45

Nu sitter jag på en överfull buss mot Borås! (Förövrigt har busschauffören idag en extremt bred Norrköpings dialekt, haha!) Ibland undrar jag hur många människor som ska åka buss på morgonen, men jag vet ju att det går mot Landvetter också! Och idag hade nog typ ALLA (utom jag) en resväska! Så med andra ord, alla andra ska till Landvetter och jag till Borås högskola! Haha! Men jag kan förstå dem, vem fan vill inte åka till något varm ställe i de här vädret! För övrigt små snöar det i Jönköping just nu (som att vi behöver mer snö! -Nej tack!).

Igår hade vi obligatoriskt seminarium i skolan, vi skulle redovisa en vetenskaplig artikel vi läst och berätta om innehållet, se den med källkritiska ögon och även kunna koppla den till vår kurslitteratur! Vi valde en väldigt intressant artikel (vilket förvånar mig då jag inte är så förtjust i vetenskapa artiklar just!) men den handlade om ungdomars informationsbeteenden och om de är bättre informationssökare än oss andra iom att de växt upp med internet! Vilket de inte var, kom de fram till! Artikeln hette iaf the Google generation! (Och förövrigt har jag redan fått mitt betyg inlagt och blivit godkänd på redovisningen!) Härligt! Efteråt gick jag och min partner i crime (el i skolarbeten!) Sofia och åt lunch påsett pastaställe i Borås, supergott! Bra sätt att fira en godkänd redovisning!

Efter skolan var jag och Emma (med barn) uppe hos Anna och åt lite födelsedagstårta! Hennes son Albin fyllde 4 förra veckan och ingen av oss kunde komma så vi kom två dar senare och åt resterna av tårtan! En chokladtårta i lager med en grävskopa och ett stenbrott på toppen! Alltså hon är så duktig på att göra tårtor Anna! (Och goda är de också!) bilden nedan är ju dock efter över halva tårtan var uppäten! Den var väldigt mäktig så vi åt inte upp allt utan fick med oss varsin liten matlåda med tårta med oss hem till våra män, haha!

När jag kom hem åkte jag och Martin och handlade på Ica maxi sen lagade vi mat och sen stupande jag i säng (redan typ strax efter åtta!) välbehövligt! Imorgon är jag ledig, de ska bli så skönt!

#måndag #buss #swebus #pendla #borås #redovisning #vetenskapligartikel #godkänd #lunch #födelsedagstårta #tårtkonst #handla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards