Direktlänk till inlägg 11 februari 2018

Den som söker, hon finner!!

Av Helena Häll - 11 februari 2018 19:38

Jag som är känd för att förlägga mina saker och sen inte hitta dem igen. Ja, alltså inte vardagliga saker som nycklar, mobil osv. Men saker som jag väldigt sällan använder eller knappt vet att jag äger!

Men det hela börjar med att på fredag börjar vi en ny kurs, vetenskapliga forskningsteorier och metoder (typ nått sånt hette den!) låter förövrigt urtråkig! Haha! MEN, jag känner igen vår kurslitteratur! Jag har läst en liknande kurs när jag läste till lärare och började bli mer och mer övertygad om att denna kurslitteraturbok finns i min ägo.. då kom mitt nästa problem, va i hela friden är min gamla kurslitteratur! Haha, nu råkade ja ha så mycket koll att böcker är på vinden... och ni som känner mig vet att jag har.. hmm.. ja ALLT på vinden!! Herregud! Aja, jag traskade upp på vinden och började röja, först ut med den färdigklädda granen, lådor med kuddar, julsaker, ja fan och hans moster. Jag letade bland kartongerna, jag letade i kartongerna allt med hjälp av lyset på mobilen och så höll det på i ett antal kartonger (kändes som minst 560st). Men vilka skatter jag har hittat! Man kan ju bli lycklig för mindre! Inte nog med att jag faktiskt hittade boken jag var på jakt efter (hur kan jag komma ihåg att jag äger en sån tråkig bok?!) jag hittade även lite annan användbar kurslitteratur, lite böcker jag ville läsa (vanliga nu ingen kurslitteratur!), lite egenskrivna historier, en bok jag själv gjort om stormaktstiden (skolarbete!) haha! Jag och Martin läste den! Sen det största av ALLT! Jag hittade mina skolkataloger! De jävlarna har vart borta sen jag flyttade från gräshagen! Vilket var 2011.. haha! I sju år har de gömt sig under en bok om stormaktstiden och kurslitteratur! Vilken nostalgitripp och jag som trodde de va förlorade för alltid! Tänk va fint de hade vart om jag hade haft lite mer plats och kunna organisera alla mina saker! Fanns många roliga saker på vinden, skulle nog kunna va där och botanisera runt i flera veckor! Fast de kanske räcker med den timmen jag var där idag!

#leta #finna #kurslitteratur #vinden #kartonger #densomsökerhonhittar #skolkataloger #äntligen #upphittat

Kursboken jag var på jakt efter!

Den här boken hittade jag i fyra exemplar! Hahaha! Någon som behöver en?

Min bok om stormaktstiden!

Mina skolkataloger!!! Wow äntligen!

Här är jag i egen hög person! I årskurs 1, 1993! Haha!

 
 
Ingen bild

Mamma

14 februari 2018 18:33

Vad kul! Som du har letat efter skolkatalogerna...och jag med!






Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards