Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

Semester - del 3 - 17000 steg och Skansen!

Av Helena Häll - 24 juli 2017 22:21

Dagens utflykt i Stockholm gick till Djurgården och Skansen! Vi började med hotellfrukost, Gud vilken god frukost det va på park inn! Sedan gick jag och mamma och shoppade lite! (En klänning och p-piller) haha! Sedan tog vi tunnelbanan in till Slussen och båten ut till Djurgården för att gå på Skansen! Och där har vi gått, gått, gått och gått! Över 15 000 steg bara till och på Skansen! Vi har sett älgar, björnar, sälar och mycket mer! Sedan tog vi färjan tillbaka till Djurgården och tunnelbanan tillbaka Solna för att vila lite på hotellet innan middagsturen (sen vila blev det inte så mycket av eftersom jag skypade med Martin i nästan en timme! ?? men det var det värt, alltid) men sedan efter vi valt film tills imorgon på cosmonova, tog vi tunnelbanan till söder och käkade på restaurangen mest vid medborgarplatsen. Både kött, potatismos, beasås, sparris i bacon och tomat på planka och sedan sorbe till efterrätt! Så gott! Nu tunnelbanan hem mot hotellet och sängen! Åh det ska bli så skönt efter dagens 17 176 steg! Godnatt!

#semester #stockholm #solna #parkinn #hotel #skansen #djurgården

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 18 mars 21:42

Ja ni som följt med ett tag vet att jag är med i en facebookgrupp med glada människor som älskar att pussla, precis som jag. Och i den gruppen lottades det ut lite vandringspussel. De är fyra stycken som cirkulerar runt. Ett har de fått byta ut och d...

Av Helena Häll - Söndag 17 mars 21:44

Jag har tänkt så länge att jag ska komma tillbaka till bloggen. Orsaken till frånvaro är en liten smärre olycka nämligen. Elliot har klämt sin tå i en dörr och en del av tån gick av. Så nu har vi i två veckor vabbat om vart annat, plus att båda barne...

Av Helena Häll - Lördag 2 mars 23:52

Idag var jag bortbjuden på mellokväll hos Anna och Henrik och barnen. Jag blev bjuden på mat och sen mellomys! Så trevligt det va! Och alla rätt i min tippning för kvällen också! Heja mig! Nu väntar en final nästa vecka som kommer vinnas av två norrm...

Av Helena Häll - Torsdag 29 feb 22:02


Denna lite speciella dag infaller bara en gång vart fjärde år. Mest för att det ska bli rätt i all tideräkning i det långa loppet! Men sån här speciell dag måste man väl fira! Eller? Martin hade gjort supergott marinerat kött som serverades kallt iho...

Av Helena Häll - Onsdag 28 feb 20:11

Ja det är rubriken för de två senaste dagarna i mitt liv. Jag är tillbaks fullt från sjukskrivningen och arbetar nu min första fulla vecka på flera månader, vilket resulterar i en enorm trötthet. Men jag kämpar på! När barnen har somnat så ägnar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards