Direktlänk till inlägg 27 juni 2017

Midsommar och expressbajsa!

Av Helena Häll - 27 juni 2017 21:05

Nu får jag passa på att blogga om midsommar! Jag är nämligen i axamo o solar och skriver inlägget i appen anteckningar sålänge då uppkopplingen är lite sisådär här uppe! Så får jag publicera det sen när jag kommer hem!
Men årets midsommarfirande hölls hos Anna och Henke (som tradition de senaste åren) vi kom vid halv ett snåret och började tillställningen med en sillunch (och nej, jag äter fortfarande inte sill förutom Annas silltårta för den smakar inte sill, haha!) så jag (och Sandra) åt kassler till istället! Efter detta var det häng, drickning och umgängestid för oss alla tills det var dags för nästa matintag; tårta med kaffe/te! Supergod tårta förutom att jag fick kramp o svullnade upp i magen (läkarhistorien angående mina magproblem och min expressbajsning får ni längre ner i inlägget!) men men, lagom till att kramperna och magontet lättat lite var det dags för (guess What!) jo mer mat givetvis! Det var dags för den stora midsommargrillningen och svensk midsommar till ära (bortsett från förra året då) så öste regnet ner! Det fantastiska ösregn som alltid infinner sig på midsommar, så med dubbla skydd (både solparasollet och ett paraply) ställde Henrik grillen där under och grillade fantastiskt gott kött (som han alltid gör!) och vi trängde in oss i deras pensionärskuvös allihopa och åt grillat kött, vitlökspotatis och goda såser och som en skötsamma människor vi är satt vi och lyssnade på regnet tillsammans.. (näää.. vi sjöng snapsvisor och drack sprit givetvis!) och så fortsatte det kvällen lång! Mycket trevlig tillställning, precis som vanligt!

#midsommar #grillning #snaps

Sen var det ju det där läkarbesöket för mina magproblem och magkrämpor.. min läkare var ju sjuk, men det gjorde inte mig så mycket eftersom jag egentligen inte gillar henne så mycket! (Förlåt men jag gör inte det) men i vilket fall fick en annan läkare, en aslång, snygg kille i min egen ålder.. eh ja hoppsan ja! Han ställde de mest naturliga frågorna som man gör till varandra i 30-års åldern.. hur ofta bajsar du? Hur ser ditt bajs ut? Har du en partner? Kan du knäppa upp dina byxor så jag får känna på dig? Hahaha! Nä, givetvis gjorde han bara sitt jobb och det gjorde han bra! Men jag var ju då tvungen att lämna ett bajsprov också för att se så jag inte har fått någon inflammation eller liknande i tarmarna.. så jag kilar ner till labbet för att hämta (vad jag tror ska va en burk men i själva verket är ett litet provrör med en liten spatel att skyffla med) damen på labbet talar om så snällt att vill jag få provet analyserat så fort som möjligt får jag helt enkelt åka hem och expressbajsa med en gång eftersom labbilen kommer och hämtar proverna om mindre än en timme.. jaha okej tänkte ja, eftersom jag varken kan bajsa på beställning eller för den delen va bajsenödig så tänkte jag att jag hinner nog till Apoteket först.. väl på Apoteket var jag inte ensam! Hela PRO skulle ha recept och dessutom 563 barnfamiljer! Och va tror ni händer?! Efter att ha väntat i en kvart, lägger hela Apotekets system ner och ingen (varken jag, PRO el barnfamiljerna kan få några recept) OMG! Jag tittar på klockan i lite halvt panik och inser att jag har ännu mer bråttom att expressbajsa än innan! Så jag småspringer hemåt och ringer mamma påvägen och säger att hon inte behöver skynda sig hem till mig med lunch för jag måste expressbajsa på beställning! Haha! Så när jag väl är hemma är det 30min kvar till labbilen ska åka! Så trots att jag inte kan bajsa på beställning lyckas jag bajsa, samla ihop min beskärda del med spateln och fylla min provrör och ta bilen till vårdcentralen för att lämna in provet.. i tid! Yes! Bra jobbat Helena! Du är numer en expressbajsare!

#expressbajsare #ingetfördenäckelmagade

 
 
Ingen bild

Mamma

27 juni 2017 22:19

Ha ha... Du är bra på att expressbajsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards