Direktlänk till inlägg 11 juni 2017

Proffsboxningshelg!

Av Helena Häll - 11 juni 2017 19:38

Alltså vilken helg det har varit, jag har fått följa med in i en värld jag egentligen är uppvuxen i men aldrig har utforskat något djupare.. (kanske är dags nu då..) min morbror är boxningsexpert och "mr boxning himself" han är så kunnigt och många av dagens boxare ser upp till att få utlåtande och kommentarer av Olof! (Förövrigt verkar ALLA känna min morbror, jag har hälsat på hur många människor som helst i helgen)
Och så i helgen var det dags för proffboxningsgala här i Jönköping! Så givetvis var min moster och morbror på plats (min morbror va supervisior dvs typ högsta hönset av domarna i proffsmatcherna!)
Så på fredagen var det dags för invägning och presskonferens för boxarna och vi var givetvis där eftersom morbror Olof höll i det! Men av någon outgrundlig anledning hade jag inte tänkt så långt att boxarna vägs in i enbart kalsongerna!! Tänk vältränade karlar med snygga tatueringar enbart i sina kalsipper, jo ja tackar ja! De va en trevlig invägning! Vi blev även bjuda på mat på Harrys av fina och generösa Tomas Magui, som va med och arrangerande galan (vi känner familjen sen innan då min lillebror gått i samma klass som två av familjens barn)!
På lördagen var det dags för galan och fick plats precis jämte ringen och vid "hemma"boxarnas corner! Vilken rolig och intressant kväll det va, och till trots att jag som sagt vuxit upp med ett boxningsorakel till morbror har jag aldrig varit på en proffboxningsmatch innan, jag har nog aldrig varit på en boxningsmatch alls.. haha! Tur att någon gång ska va det första! Sista huvudmatchen va med jönköpings hemmason Sander Lauritsen! Vilken boxningstalang han är! (Och med det utseendet finns det inte mycket att klaga på) haha! Kvällen fortsatte med fest all night long (herregud, jag skulle ju gå hem tidigt!) men va hemma halv tre och det va inte så tidigt som jag tänkte mig från början! Idag har jag hunnit umgås lite med Pia och Olof innan de åkte hemåt mot Arboga igen! Och nu sitter jag i soffan (och redan kippar med ögonlocken) imon börjar en ny vecka, min sjätte och sista vecka som sjukskriven för armbågsoperationen!

#boxning #proffsboxning #boxningsgala #jönköping #nyupplevelse #sanderlauritsen #harrys #sliver #släktenärbäst

Oliver Flodin (amatörboxare) vägs in

Paolo Magui (amatörboxare) vägs in! (Han har vi känt sen han och brorsan började i samma klass när de va sex år!)

Sander Lauritsen (proffsboxare) vägs in!

Morbror Olof håller i presskonferensen!

Supergoda maten på Harrys!

Bilder från Erik Berglund och oliver Flodins matcher!

Bilder från Paolo Maguis match

Robin Zafars match!

Daniel hartvigs match!

Sen va det the mainevent för oss Jönköpingsbor! Sander!

Jag, mamma och moster Pia!

Dagens häng hemma hos mamma och pappa!

 
 
Ingen bild

Mamma

11 juni 2017 21:23

Ja, det var en fantastiskt trevlig och annorlunda helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards