Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Helena Häll - 13 mars 2016 21:29

Ja, detta fenomen som är en gigantisk cirkus i Sverige, ibland undrar jag hur de andra länderna ser på hela våran sex veckors långa tävling av schlager, schlager och schlager! Igår var iallafall sista anhalt, finalen! Och som vilken final, många bra låtar, mycket fart i låtarna och många unga artister, det är väl så finalen kan sammanfattas. Jag som nu ser hela skiten jävligt logiskt, och har ett sjätteschlagersinne angående vad som funkar i Europa eller inte. En bra värdemätare brukar vara, är jag nöjd med den svenska vinnare brukar det gå bra i Eurovision. Är jag i extas efter svenska finalen så kommer Sverige topp tre i Eurovision. Så var jag nöjd.. Mjo kanske, var jag i extas? Nä, verkligen inte. Jag hade tippat att slutresultatet efter att Sverige hade röstar skulle bli etta - Frans, tvåa - Oscar zia, trea - Wiktoria. Det baserade jag på det senaste uppsnacket och startordningen. Jag är förövrigt lite bitter över den. För tror ni mitt tips var min egna personliga smak och min egna tips angående min övertygelse, eh nä!! Jag är helt jävla övertygad om en sak (och det lär vi aldrig få veta) att Oscar Zias låt hade gått hem bättre i Europa. Sa redan efter hans framträdande till Anna, kolla nu när han får Europas röster! Och mycket riktigt vem ledde efter jurygrupperna, jo Oscar zia. Hade han en fair chans, eh nä! För han hade ett för dåligt startnummer!!! (Samma sak hände i Eurovision med Eric Saade när han kom trea) men nog ordat angående min bitterhet över att Oscar zia inte vann, utan vi ut i Europa skickar en kille som är åtta jävla ynka dar äldre än min 17-åriga lillebror! Åh herregud! Killen är knappt torr bakom öronen, men sjunga kan han (tro inte nu att jag inte tycker om låten dör det gör jag, men jag är fan inte i extas). Låten är bra, men det händer inte så mycket i den, den är som en äkta svensk rakt igenom, jävligt lagom! Tack och godnatt!

#melodifestivalen #schlager #sjätteschlagersinne #expert #eurovisionsongcontest #vinnare #frans #oscarzia #lagom

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards