Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Helena Häll - 17 februari 2016 22:31

Brukar väl ifs heta att man får sju års olycka.. Då har jag bara fyra år kvar nu då! För idag för tre år sedan började min olyckecirkus. Min första olycka i mängden av många som följt på tre år. Och inga nära släktingar har dött eller något sånt, förutom vår gamle trogna husdjurskatt Busan då! Utan olyckorna har drabbat mig, mig, mig och med ett undantag min lillebror.. För tre år sedan idag voltade jag med min lilla bil den gröna lilla grodan.

Efter den olyckan kom brorsans kollaps och vistelse på intensiven. På hösten kom min akut operation av halsen och borttagandet av mina halsmandlar. Och jag kunde inte äta fast föda på nästan en vecka! Uhhh jag ryser bara jag tänker på ont jag hade varje gång jag svalde..

På början av vårkanten blev jag misshandlad på krogen av en kvinna i 40-års åldern som tyckte jag stod ivägen.. Fick flertalet sparkar i ansiktet mot min näsa och ögonbryn som fick sig några fina märken men allt höll!

Sommaren efter detta, var min moppeolycka som tillslut orsakade tre blodproppar i höger ben och läkaren som så fint uttryckte sig, det du lyckats med ska vara omöjligt.. Haha.. Jaha ja, men nu har jag lyckats, frågor på det?

Jag var praktiskt taget svart av alla blåmärken och skit och ont gjorde det också.. Sen kom den lilla andningspausen på ett helt år utan sjukskrivningar, och nu är jag istället inne på min andra omgång efter operationen av armbågen! Givetvis vill det inte läka ordentligt och inflammerar sig och har sig.. Och här sitter jag tre år senare och har nu bestämt mig nu får det vara bra med olyckor! Pratade med min kompis Erica på telefon innan och hon sa det, jag har aldrig träffat någon som lyckas med sånt du gör. Men det ska väl vara "en sån" som jag som fixar det. What dosen't kill you, makes you stronger!

#sjukskriven #treår #olyckor #otursförföljd #bilolycka #moppeolycka #misshandel #operationer #blodproppar #whatdosentkillyoumakesyoustronger

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards