Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Helena Häll - 25 mars 2014 21:57

Nu var den här igen. Våffeldagen. En gång om året och alltid lika välkommen! Idag på jobbet var barnen konfunderade över att ingen hade namnsdag idag, utan att det var Maria bebådelsedag. Va fan är det nu då? Ja inte riktigt så uttryckte jag ju mig givetvis på jobbet. Utan sa till barnen att jag trodde det hade något med Jesus att göra. Och att jag skulle googla detta om hur allt hängde ihop! Och se till min förvåning när allt hängde ihop!! Det heter Maria bebådelsedag för att ärkeängeln Gabriel kom ner från himmelen för att tala om för Maria att hon var gravid med Jesus. (Detta betyder ju att det är nio månader till jul!! Ahhh!!) nåja, dagen brukar folkmun kallas även för vårfrudagen som på nått sätt hängde ihop med Marias graviditet och att våren var på intågande (ja, jag läste inte jättenoga!!) men från att det blev vårfru så blev det typ våfflor och taaaadddaaaa, våffeldagen! Så kontentan blir; Jesus tack för våfflorna!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards